شناسهٔ خبر: 26278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی طرح مجموعه شهری همدان

محمدحسین مرادی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: یکی از طرح‌های حوزه شهرسازی و معماری تهیه طرح مجموعه شهری همدان است که هم اکنون از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی عنوان کرد: از ۵ مرحله این طرح، ۳ مرحله آن تهیه و تصویب شده و امسال نیز ۲ مرحله باقی مانده تهیه و تصویب خواهد شد.

وی بیان کرد: استان همدان با مساحت ۱۹۳۶۸ كیلومتر مربع دارای ۲۹ شهر است، دو شهر آجین و مهاجران ( روستاهایی كه به شهر تبدیل شده‌اند) توسط دفتر فنی استانداری در مرحله تهیه طرح هادی شهری هستند.

وی در رابطه با طرح‌های جامع گفت: تعداد ۲۷ شهر دارای طرح جامع مصوب هستند كه طرح جامع ۲۴ شهر نیز ابلاغ شده است. (شهرهای بهار، دمق، قهاوند در دستور كار بررسی و ابلاغ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارند.)

مرادی ادامه داد: بازنگری طرح جامع همدان در دستور كار امسال قرار دارد و بازنگری طرح جامع دو شهر تویسرکان و اسدآباد نیز با مشاور طرح عقد قرارداد شده و در دست تهیه است.

وی با بیان این مطلب که از ۲۷ شهر تعداد ۲۶ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب هستند، گفت: از این تعداد ۱۴ شهر دارای طرح تفصیلی ابلاغ شده هستند و تعداد ۱۲ شهر در مرحله تهیه آلبوم برای ابلاغ هستند.

وی درمورد طرح‌های ناحیه‌ای عنوان کرد: سه طرح ناحیه‌ای شمالی، جنوبی و مركزی در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده که طرح ناحیه‌ای شمالی در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید و به استان ابلاغ شده است.

همچنین دو طرح ناحیه‌ای مرکزی و جنوبی نیز در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

مرادی به شهر جدید حورا نیز اشاره کرد و گفت: طرح جامع آن مصوب شده و به استان ابلاغ شده و در مرحله تامین اعتبار برای انتخاب مشاور جهت تهیه طرح تفصیلی است.

نظر شما