شناسهٔ خبر: 26286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهادری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تشریح وضعیت توسعه و بهسازی راه‌های استان کرمانشاه طی سه سال/ کارنامه قابل قبول راهداری استان/ کرمانشاه رتبه ۱۰ کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: از شروع دولت یازدهم تا به حال ۶۹۱ کیلومتر عملیات در راه‌ها انجام دادیم که برای این مقدار اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال هزینه شد و پیش‌بینی می‌شود در پایان دولت یازدهم، بتوانیم انواع راه‌های استان را هزار و ۴۵۸ کیلومتر دیگر توسعه دهیم.

عبدالله بهادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به عملیات‌ انجام شده در راه‌های استان در طول سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: ساخت ۱۶ کیلومتر بزرگ راه، ارتقا ۹۵ کیلومتر راه اصلی به بزرگراه، ارتقا ۳۶ کیلومتر راه فرعی به اصلی، ارتقا ۱۲ کیلومتر تقاطع همسطح، ساخت ۶ کیلومتر راه اصلی، آسفالت ۲۱ کیلومتر راه روستایی از جمله اقدامات انجام شده در استان بود.

بهادری اشاره به وضعیت کلی راه‌های استان کرد و گفت: مجموع راه‌های استان ۸ هزار و ۶ کیلومتر است و از این مقدار راه ۳۴۷ کیلومتر بزرگراه، ۵۲۵ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۹۸۳ کیلومتر راه فرعی و ۵ هزار و ۱۵۱ کیلومتر راه روستایی است که بدون در نظر گرفتن راه روستایی، استان رتبه ۱۱ را ازنظر مجموع راه در کشور دارد.

وی افزود: در بخش بهسازی راه  ۲۰۹ کیلومتر قول روکش آسفالت داده بودیم  که به جای آن  ۳۱۹ کیلومتر عملیات روکش انجام شد؛ همچنین در خط‌کشی راه‌ها میزان تعهد ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر بود که ما ۵ هزار کیلومتر انجام دادیم.  همچنین در نصب نیوجرسی ما ۳۰ کیلومتر تعهد داشتیم که ۵۵ کیلومتر انجام دادیم و همین‌طور در نصب تابلوهای هشداری بیش از ۲۰ هزار تابلو نصب کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه تصریح کرد: ما در سال ۹۴ اقداماتی فراتر از تعهدات‌مان انجام دادیم و به همین دلیل کرمانشاه از ایمن‌ترین راه‌های کشور است.

بهادری ادامه داد: راه‌های استان کرمانشاه به‌واسطه قرار گرفتن در حاشیه کشور عراق، سهم ۵۰ درصدی برای صادرات به این کشور دارد و به این خاطر ما دائم رفت‌وآمد ترانزیتی داریم و مجبوریم تلاش کنیم وضعیت سطح(رویه) جاده‌ها مناسب باشد.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۳ از مجموع کل راه‌های استان ۱۳ درصد راه‌ها سالم و ۳۸ درصد دارای خرابی شدید و ۲۸ درصد دارای خرابی متوسط بوده، گفت: سال ۹۴ ما راه‌های سالم را ۲۵ درصد افزایش دادیم.

بهادری ادامه داد: در سال ۹۴ در حوزه راهداری با آسفالت ۳۱۹ کیلومتر راه، ۶۰۰۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۴۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و لولایی، حذف ۱۶ نقطه حادثه‌ساز، در کنار دیگر عملیات این حوزه با کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته، کارنامه قابل قبولی را همچون دیگر حوزه‌ها ارائه کرده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اشاره به تلفات جاده‌ای از سال ۹۲ تا ۹۴ کرد و گفت: با ۳۹۳ نفر در سال ۹۲، ۳۵۴ نفر در سال ۹۳ و ۳۲۹ نفر در سال ۹۴ از لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای در کشور رتبه ۱۰ داریم.

نظر شما