شناسهٔ خبر: 26325 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها خبر داد:

بهره‌برداری از سه محور در کردستان به طول ۸۵ کیلومتر در هفته دولت

خیراله خادمی معاون ساخت و توسعه راه‌ها گفت: همزمان با هفته دولت ۸۴.۶ کیلومتر راه و بزرگراه با اعتبار ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیرالله خادمی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: محور میاندوآب- سنندج- کرمانشاه به طول ۴۵/۵ با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، محور همدان- سنندج به طول ۱۰/۵ کیلومتر با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال و ۲۸ کیلومتر از محور همدان- بیجار به همراه ۶۰۰ متر پل سد تالوار با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال، پروژه‌های آماده افتتاح استان کردستان در هفته دولت است.

وی عنوان کرد: با افزوده شدن این راه‌ها به شبکه حمل و نقل استان کردستان، علاوه بر تسهیل رفت و آمد و کاهش زمان سفر به میزان قابل توجهی در مصرف سوخت نیز صرفه جویی خواهد شد

خادمی قطعه‌های قابل بهره‌برداری محور میاندوآب- کرمانشاه را شامل قطعه ۹، قطعه ۱/ب، قطعه ۲، ۳/ب و قطعه ۶ دانست و اظهار داشت: قطعه ۱/ب یا همان کنارگذر سقز به طول ۹/۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در دست اقدام است و هدف‌گذاری برای بهره‌برداری از یک باند آن با پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد است. قطع ۲حدفاصل سقز- ایرانخواه به طول ۱۱ کیلومتر نیز از  دیگر قطعه‌های قابل بهره‌برداری این محور است.

وی افزود: ۶/۵ کیلومتر از  قطعه ۳/ب حدفاصل زرینه تا رشید آباد هم قطعه دیگر این محور است که مراحل نهایی را طی می‌کند و ۴/۵ کیلومتر از قطعه ۶ نیز به همراه ۱۰ کیلومتر از قطعه ۹ بخش‌های آماده بهره برداری از محور میاندوآب- کرمانشاه به حساب می‌آید.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها با خبر بهره‌برداری از ۱۰/۵ کیلومتر از محور همدان- سنندج عنوان کرد: این بزرگراه تنها راه ارتباطی استان کردستان به مرکز، شرق و جنوب شرقی کشور است که از منظر روابط تجاری، حمل و نقل کالا و مسافر برای استان اهمیت استراتژیک دارد. وی طول این محور را ۱۸۰ کیلومتر دانست  که ۱۲۷ کیلومتر از این محور در استان کردستان قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها ۲۵ کیلومتر از محور همدان- بیجار به همراه ۶۰۰ متر پل سد تالوار را به اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر پروژه این استان که آماده بهره برداری است عنوان کرد و گفت: راه اصلی همدان- بیجاربه طول ۱۵۰ کیلومتر است که ۹۵ کیلومتر آن در گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی نقش این محور را در تسهیل ارتباط دو استان همدان و کردستان و همچنین سهولت دسترسی به غار علیصدر مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این محور با سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای ارتباطی منطقه، موجب صرفه‌جویی ۳ میلیون لیتر بنزین در سال، ۵۵ دقیقه کاهش زمان سفر از همدان به غار علیصدر و کاهش درصدی تصادف‌ها می‌شود.

نظر شما