شناسهٔ خبر: 26345 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محسن رضایی مطرح کرد:

صنعت هوانوردی کانون توسعه اقتصادی است/ تاکید بر تبدیل ایران به قطب پروازی منطقه/ بررسی مشکلات حمل و نقل کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صنعت هوایی کشور و شبکه فرودگاهی و ناوبری، یکی از کانون‌های توسعه اقتصادی است گفت: ما از نظر امنیت و ثبات می‌توانیم قطب پروازهای منطقه باشیم و این هدف نیاز به توسعه فرودگاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بازدید از فرودگاه مهرآباد  گفت: صنعت هوایی کشور و شبکه فرودگاهی و ناوبری، یکی از کانون‌های توسعه اقتصادی است. هم خودش درآمدزایی بالایی دارد و همانطور که در کشورهای همسایه مان می بینیم و هم چون بخش مهمی از حمل و نقل کشور از طریق هوایی انجام می دهند؛ روی بخش‌های دیگر اقتصاد اثرگذارند. این صنعت در جدول هزینه فایده اقتصادی کشور اثر مستقیم و غیرمستقیم دارد و متاسفانه ما فاصله زیادی تا این نقش بزرگ داریم.

رضایی افزود: ایران از نظر ژئواکونومیک، آسمان مهمی در بین شرق و غرب جهان دارد و از نظر فضای کنترلی و فضای نشست و برخاست می‌تواند قطب منطقه باشد و یک نقطه بسیار پر رفت و آمد تبدیل بشود. امنیت ما هم مهم است.

وی افزود: به عنوان مثال، در دو دهه اخیر از ثبات ترکیه تعریف می‌شد، اما وقوع کودتای اخیر، آسمان این کشور را ناامن کرد و پانزده ساعت به صورت مستقیم و چند روز به صورت غیرمستقیم، هر لحظه احتمال پرواز جنگنده‌های کودتاچیان را می‌شد پیش‌بینی کرد. همچنین فضای عربستان، سوریه، عراق، اوکراین و افغانستان و حتی سایر کشورهای منطقه به صورت زنجیره‌ای ناامن شده اند. ما باید این امنیت در آسمان ایران را نشان بدهیم. ما از نظر امنیت و ثبات می‌توانیم قطب پروازهای منطقه باشیم. حضور ما در منطقه و نقطه‌ی جغرافیایی ما، نیاز به توسعه فرودگاهی را نشان می‌دهد و باید این موضوع را محقق کنیم.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه در دبیرخانه مجمع و در جلسه‌های پی در پی، کلیه مشکلات حمل و نقل کشور بررسی شده و با تبدیل سیاست‌ها به احکام در مجمع و قرار دادن این احکام در برنامه پنج ساله پیگیری شد. در برنامه ششم هم این امور لحاظ شده و انشاءالله مرتفع خواهد شد. به حمدالله روحیه خوبی در این مجموعه هست. این روحیه جهادی با کمک سایر نهادها، نقش‌آفرینی بیشتری خواهد کرد

نظر شما