شناسهٔ خبر: 26354 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۳ درصدی سهم بار راه‌آهن از معدن گل‌گهر

قطار باری طی تفاهم نامه‌ای بین بازرگانی راه آهن و معدن گل گهر، شركت راه آهن، حمل حداقل ۶ و نیم میلیون تن از مجموع ۱۳ میلیون تن محمولات خروجی معادن گل گهر را عهده دار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مرتضی علی احمدی مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن درباره تفاهم نامه بازرگانی راه آهن و معادن گلگهر به منظور حمل حداقل ۶ و نیم میلیون تن از مجموع ۱۳ میلیون تن محمولات خروجی گفت: طی برنامه ریزی‌های به عمل آمده از ابتدای سال، جلسات مشتركی با كلیه ذینفعان فعال در چرخه حمل و نقل ریلی برای شناسایی و تنظیم مناسب برنامه حمل بار متناسب با ظرفیت ها با مراكز و مشتریان اصلی بار با رویكرد افزایش سهم راه آهن صورت گرفت و با دعوت از شركت های حمل و نقل ریلی، خریداران (مصرف كنندگان) و فروشندگان (تولیدكنندگان) نسبت به امضای تفاهم نامه هایی اقدام شد.

وی تصریح كرد: در این راستا مراكز عمده بار شامل ذوب آهن، فولاد مباركه، چادرملو، بافق و گندله سازی اردكان در ۴ ماهه ابتدای سال هدف گذاری و تفاهم نامه هایی جهت تنظیم برنامه واقعی حمل بار با راه آهن به امضا رسیده است.

علی احمدی با اشاره به دستاورد تفاهم نامه ها در افزایش سهم راه آهن در حمل بار داخلی گفت : میزان محمولات معادن گل گهر ۱۳ میلیون تن در سال است كه برنامه ریزی تقاضای حمل ۱۰.۵ میلیون تن از این محمولات به راه آهن ارائه شده كه حداقل توقع معادن گل گهر در تفاهم‌نامه جهت حمل ریلی معادل ۶.۵ میلیون تن است، این میزان در سال گذشته ۴.۵ میلیون تن بوده كه بیش از ۳۳ درصد رشد را نشان می دهد.

گفتنی است؛ در این جلسه هم چنین مدیران كل هرمزگان، اصفهان، یزد و مدیران عامل جمعی از شركت های حمل و نقل ریلی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما