شناسهٔ خبر: 26357 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه‌آهن آذربایجان خبر داد:

تخفیف ۴۰ درصدی به محموله‌های ترانزیتی مسیر جلفا– بندرعباس

قطار باری مدیركل راه آهن آذربایجان از اعمال تخفیف ۴۰ درصدی به محموله‌های ترانزیتی ریلی كالا از مرز جلفا تا بندرعباس و بالعكس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ میرحسن موسوی مدیركل راه‌آهن آذربایجان در حاشیه بازدید از راه‌آهن جلفا افزود: این تصمیم در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در ترانزیت كالا و با هدف گسترش و رونق حمل و نقل ریلی اعمال می‌شود.

وی از این تصمیم به عنوان رویداد مثبت وزارت راه و شهرسازی در تحقق اهداف دولت یازدهم یاد كرد و گفت: راه‌آهن ایران به دنبال نقش‌آفرینی بیشتر در جابجایی كالا در سراسر كشور است.

مدیركل راه آهن آذربایجان با اشاره به دسترسی آسان و ارزان بودن حمل و نقل ریلی اظهار داشت: تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های راه‌آهن و ترانزیت مطمئن ریلی هزینه‌های خود را كاهش دهند.

موسوی همچنین از برنامه‌ها و سیاست‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی در سهولت جابجایی مسافر و كالا در مبادی مرزی با كشورهای همسایه خبر داد.

مدیركل راه آهن آذربایجان در سفر به شهرستان جلفا با توجه به نهایی شدن تفاهمنامه قطار مسافری نخجوان– مشهد؛ از مراحل آماده‌سازی امكانات و زیرساخت‌های این قطار در راه‌آهن جلفا بازدید كرد.

موسوی گفت: مقرر شد بین ۲۰ تا ۳۰ روز آینده اولین قطار از طریق مرز جلفا به مشهد مقدس جابجا شود.

وی گفت: راه آهن جلفا اولین خط آهن برقی كشور با سابقه بیش از یك قرن با داشتن انبارهای بزرگ نگهداری كالا و سایر زیرساخت‌های لازم نقش بسزایی در جابه‌جایی كالا به خصوص در دوران جنگ تحمیلی به عهده داشت.
گفتنی است؛ با فعالیت روز افزون منطقه آزاد ارس و به واسطه وجود گمرك با سابقه، این خط آهن مورد توجه تجار و بازرگانان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما