شناسهٔ خبر: 26432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

آشکارسازی ۲۶۵ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با علائم اطلاعاتی

 عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آشکارسازی ۲۶۵ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با علائم اطلاعاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری با اشاره به شرایط اقلیمی و البته توپوگرافی استان کرمانشاه و کوهستانی بودن اکثر محورهای موجود، شناسایی نقاط حادثه خیز، آشکارسازی و اقدام برای رفع خطر در آن را از اولویت‌های مهم این اداره عنوان کرد.

بهادری تصریح کرد: ۲۶۵ نقطه در گذشته به عنوان نقاط پرخطر شناسایی و ۴۸ نقطه آن آشکارسازی شده بود که با توجه به اهمیت این موضوع در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی تردد، اداره کل راه و شهرسازی در سال ۹۴ با هماهنگی پلیس راه استان تمام ۲۶۵ نقطه شناسایی شده را با علائم اطلاعاتی و هشداری آشکارسازی نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان افزود: از نقاط مذکور، ۱۱۷ نقطه شاخص P بیش از ۳۰ داشته  و این نشانه پرخطر بودن نقاط است که همین امر با اولویت قرار دادن راه‌های اصلی، اجرای ۸ عملیات رفع خطر در نقاط  متعدد استان از قبیل گردنه بید سرخ کنگاور، پیچ کریم حاصله اسلام آباد، محور سنقر – خسرو آباد، تقاطع کوزران – گردنه مرصاد، تکمیل زیرگذر چهار زبر سه راهی تویسرکان – نهاوند، سه راهی گیلانغرب، ایلام –کرمانشاه، گردنه عین الکش و مانژ اسب سواری و زنگی را در دستور کار قرار داده و تاکید بر اتمام آن تا پایان سال ۹۵ دارد.

اداره  راه و شهرسازی استان کرمانشاه در سال ۹۴ در ارتقای ایمنی، اجرای پروژه‌های شناسایی، حذف و اصلاح نقاط پرخطر با توجه به نقش چشمگیری که در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته در لیست مراکز برتر معرفی شده است.

نظر شما