شناسهٔ خبر: 26464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه اول سالجاری صورت گرفت:

واردات و تخليه مواد اوليه شركت‌های توليدی شمش روی در ايستگاه بناب راه‌آهن شمالغرب

قطار باری مديركل راه آهن شمال‌غرب از واردات ۱۶ هزار تن محموله خاك سنگ روی از كشور تركيه و تخليه آن در ايستگاه بناب راه آهن زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ايران؛ علی خدايی در اين باره اعلام كرد: طی۴ ماه اول سال جاریبيش از ۱۶ هزار تن خاك سنگ روی توسط شركت های بزرگ توليدی شمش روی از جمله كال سيمين و خالص سازان از طريق ريل وارد كشور و در ايستگاه باز بين المللی بناب تخليه شده است .

وی افزود: استان زنجان به عنوان قطب توليد و صادرات شمش روی كنسانتره سرب، دارای ظرفيت های بالقوه ای است كه با توجه به برنامه ريزی های صورت گرفته، درصدد هستيم عمده واردات مواد اوليه تمامی شركت های فعال در اين زمينه از طريق ريل انجام شود.

به گفته خدايی با توجه به جلسات متعدد برگزار شده در كميته پايش تجارت خارجی استان و پيگيری های به عمل آمده، مقدمات ذخيره محصولات توليدی شركت های بزرگ از جمله كالسيمين در محوطه انبار ايستگاه بناب جهت صادرات به گمركات شهيد رجايی و بندرعباس فراهم شده و اميد است در آينده نزديك با همكاری گمرك استان زنجان اين مهم به سرانجام برسد .

مديركل راه آهن شمال‌غرب خاطرنشان كرد: در راستای كاهش تشريفات گمركی و هزينه های حمل و ارتقاء رضايتمندی مشتريان ريلي، نسبت به مكان سنجی نصب باسكول جاده‌ای در ايستگاه بناب زنجان و اتصال آن به سيستم گمرك، اقدام و پيمانكار تخليه و بارگيری ايستگاه متعهد به نصب باسكول شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما