شناسهٔ خبر: 26471 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه حناچی به استاندار خراسان رضوی ابلاغ شد؛

جزئیات اصلاح یک مصوبه درباره محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع)/ تاکید بر حفاظت از اراضی و عدم صدور پروانه، تفکیک و ساخت و ساز

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی اصلاح بند ۱۰ مصوبه ۹۵.۱.۲۳ را تا زمان تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مهندس رشیدیان استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌رضوی مصوبه شورای عالی را درباره اصلاح مصوبه مورخ ۹۵.۱.۲۳ در مشهد ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار خراسان‌رضوی آمده است: پیرو مصوبه مورخ ۹۵.۱.۲۳ شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه در محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و مصوبه مورخ ۷۰.۱۰.۹ شورای‌عالی شهرسازی و معماری، موضوع ضوابط شهرسازی و ساختمانی در طول تهیه تا زمان تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی بند ۱۰ مصوبه مورخ ۹۵.۱.۲۳ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱۰. تا زمان تصویب طرح بازنگری به جز در قسمت‌هایی که لازم است تا تعیین تکلیف قطعی مورد حفاظت قرار گرفته و صدور پروانه، تفکیک و ساخت و ساز در آن اراضی صورت نگیرد. در بقیه قسمت‌ها، تفکیک و احداث ساختمان طبق ضوابط و مقررات مصوب طرح موجود (موضوع بند یک مصوبه مورخ ۹۳.۱۱.۲۰ شورای‌عالی شهرسازی و معماری) مجاز خواهد بود. نقشه اراضی موضوع این بند که حداکثر ظرف مدت سه ماه از ابلاغ این مصوبه، توسط تهیه کننده طرح بازنگری خواهد شد باید به تصویب کمیسیون ماده پنج برسد.

تبصره- با توجه به مفاد بند ۴-۱ مصوبه مورخ ۹۳.۴.۲۳ شورای‌عالی شهرسازی و معماری، موضوع لزوم تصویب کلیه طرح‌های موضعی موثر بر بافت پیرامونی حرم پس از تایید در کمیسیون ماده پنج در شواری‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح می‌شود و با توجه به نقش تاثیرگذار طرح‌های موضعی نظیر طرح ضلع قبله، حیات زیرسطحی، طرح مفصل، راه باغ‌ها، خیابان شعاعی و... بر کیفیت فضای شهری پیرامون حرم، ضمن تاکید بر لزوم تصویب طرح‌های مذکور در شورای عالی، ضروری است از هرگونه اقدام اجرایی پیش از تصویب طرح‌ها ممانعت به عمل آید. /

نظر شما