شناسهٔ خبر: 26475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید آخوندی از روند تغییر و اصلاح سالن مسافربری فرودگاه ارومیه/ بررسی پیشنهاد ساخت باند دوم فرودگاه

بازدید وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان آذربایجان غربی ضمن بازدید از فرودگاه ارومیه و برنامه تغییر و اصلاح سالن مسافربری به بررسی پیشنهاد ساخت باند دوم این فرودگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از ورود به فرودگاه مهرآباد از روند عملیات اجرایی بهسازی ترمینال داخلی بازدید کرد.

عملیات اجرایی این ترمینال با هدف افزایش فضا به وسعت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و با پیشرفتی ۶۰ درصدی در حال اجرا است که اعتبار لازم برای آن به ارزش ۵۰ میلیارد ریال نیز مصوب شده است.

همچنین بهسازی کانل ترمینال خارجی با افزایش فضایی به وسعت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتبار هزینه شده ۱۲ میلیارد ریال، در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.

با توجه به قدمت ۵۳ ساله باند فعلی، احداث باند دوم جهت انجام ایمنی پروازها و امکان پاسخگویی به نیازهای پروازی آتی و نیز جلوگیری از تعطیلی فرودگاه برای ترمیم احتمالی باند فعلی ضروی است. در عین حال افزایش ظرفیت پذیرش پروازها و تامین حداقل مساحت استاندارد لازم فرودگاه‌ها از ضرورت برخوردار است.

همچنين مطالعات مربوط به طرح جامع در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصویب شده است.

بهره‌برداری از این طرح با هزینه ۴۰ میلیارد ریالی در مساحت ۲۲۰۰ متر مربع ممکن خواهد بود و شامل تجهیزات و سیستم‌هایی مانند کنسول‌های مراقبت پرواز، ریکوردر، ATIS و ... است.

نظر شما