شناسهٔ خبر: 26486 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع کارکنان اداره کل راه و شهرسازی ارومیه تاکید کرد:

ضرورت اجرای رویکرد محله محوری در ساماندهی شهرهای کشور/ انتقاد از ساخت ایستگاه راه‌آهن ارومیه در بیرون شهر

نشست وزير راه و شهرسازی درجمع کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت اجرای رویکرد محله محوری در ساماندهی شهرها گفت: باید محله به محله مشکلات را شناسایی کرده و به کمک شهرداری، استانداری و همه دستکاه‌های ذیربط به رسیدگی و رفع آنها بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، امروز صبح در جمع کارکنان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه با همکاری تمامی مسئولان استانی بتوانیم درحد توان در جهت توسعه برداریم گفت: تاکنون از رویکرد من در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی از طریق پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آگاه شده‌اید اما آنچه که من در به نتیجه رساندن آن تاکید دارم دو مساله استراتژیک قابلیت زندگی در شهرها و سکونتگاه‌ها و بحث حرکت در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه ما باید مساله حرکت درون شهری و برون‌شهری را در قالبهای مختلف هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی تعقیب کنیم گفت: دو استراتژی مهم حرکت و قالبلیت زندگی ظاهر بسیار ساده‌ای دارند ولی در مفهوم بسیار پیچیده و پیوسته هستند‌. کسی که از درب خانه بیرون می‌آید باید بتواند بدون توقف در مکان‌های مختلف به مقصد برسد و ما باید در این مسیر برنامه‌ریزی صحیح و مناسب داشته باشیم.

وی ضمن انتقاد از ساخت ایستگاه راه‌آهن ارومیه در بیرون شهر گفت: یک مسافر چقدر می‌تواند از موانع گوناگون عبور کرده تا به ایستگاه راه‌آهن برسد؟ ما وقتی از حرکت صحبت می‌کنیم باید به یکپارچگی و حرکت درب تا درب توجه کنیم بدان معنا که مسافر از درب خانه مستقیم و بدون توقف به درب مقصد برسد که تحقق این مساله ملزم به برخورداری از حمل و نقل شهری و طراحی سیستم یکپارچه بوده که بسیار پیچیده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به بحث قابلیت زندگی بیان کرد: محله‌های ما باید دارای قابلیت زندگی باشد که در این بخش وجود تمامی امکانات بهداشتی امنیتی اشتغال و تمامی بحث‌های مرتبط دیگر لازم است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ما برای رسیدن به این هدف با مشکل ساماندهی روبرو بودیم که برای این اقدام ادارات شهرسازی باید به عنوان ستاد و برنامه‌ریز عمل کنند و این مسائل توسط مدیریت تخصصی اداره شود به همین دلیل ادارات کل راه و شهرسازی و اداره راهداری را جدا کردیم. امیدواریم با کاهش بار مسئولیت از دوش مدیران کل راه و شهرسازی وقت بیشتری صرف ارتقای کیفیت زندگی در شهرها شود.

آخوندی با تاکید بر ضرورت اجرای رویکرد محله‌محوری در ساماندهی شهرها گفت: باید محله به محله مشکلات را شناسایی کرده و به کمک شهرداری، استانداری و همه دستکاه‌های ذیربط به رسیدگی و رفع آنها بپردازیم.

وریز راه و شهرسازی در خصوص ایجاد حمل و نقل یکپارجه در کشور خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقلی شهرها باید در نهایت در اختیار شهرداری قرار گرفته و به ارتقای زندگی شهری کمک کند و امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر به توسعه و آبادانی هرچه بیشتر کشور کمک کنیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۰:۵۴ 0 1

    یاشا به وزیر راه که به این بینش رسیدند مردم نفع‌شان اینه که برای سفر یکبار پول  بدهند انهم بلیط قطار نه اینکه پول آژانس و هزینه های هنگفت دربستی هم اضافه شود اگر راه اهن به مرکز شهر ها بیاید استقبال مردم بسیار زیاد میشود
                                

نظر شما