شناسهٔ خبر: 26488 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین مطرح کرد:

بهبود تصویب طرح ها با تشکیل جلسات مشترک بین کارگروه‌های اساسی و اثرگذار قزوین

مانی فر دبیر کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی قزوین با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل عنوان کرد: کارگروه میراث فرهنگی، کمیسیون تبصره یک ماده یک، کمیسیون ماده ۸ محیط زیست و کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی می‌توانند با برگزاری جلسات مشترک، روند بررسی و تصویب طرح ها و درخواستها را سرعت بخشیده و از گردش کار اضافی در امور مختلف به‌ویژه در خصوص طرح‌های مربوط به حوزه سرمایه گذاری و تولید جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر با طرح این موضوع که برگزاری جلسات مشترک بین کارگروه‌های اساسی و اثرگذار استان به بهبود تصویب طرح‌ها می‌انجامد در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گفت: با برگزاری جلسات مشترک بین کارگروه‌ها و کمیسیون‌های اساسی و تاثیرگذار در استان، گام بلندی در راستای ارتقای حقوق شهروندی و کاهش مراجعات مردمی به دستگاههای دولتی برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه افزود: بررسی تدوین ساز و کار مناسب جهت تشکیل جلسات مشترک بین کمیسیون تبصره یک ماده یک، کمیسیون ماده ۸ محیط زیست، کارگروه میراث فرهنگی و کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی با حضور دبیرخانه ‌های این تشکل‌ها و البته با رعایت اصل حفظ استقلال بین دبیرخانه‌ها در دستور کار کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی قرار گرفت.

مانی‌فر تصریح کرد: این پیشنهاد به منظور تسریع و بهبود در روند بررسی و تصویب درخواست‌ها مبنی بر احداث ساختمان و تاسیسات در خارج از محدوده شهرها (داخل و خارج حریم) با هدف تعدیل گردش کار اضافی وارده بر ادارات ذیربط در دبیرخانه ‌های مربوطه مطرح شده و مقرر شده در کارگروه زیربنایی و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد:با توجه به مضامین و الزامات راهبردی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر توجه ویژه به سرمایه گذاری و تامین کنندگان منابع داخلی و خارجی، این طرح می‌تواند گام موثری باشد در جهت کاهش هزینه و پاسخگویی سریع و دقیق به متقاضیان احداث بنا در خارج از محدوده شهرها و در نهایت حرکت پر شتاب‌تر به سوی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و درون زا.

در ادامه مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی نیز عنوان کرد: تاکید بر لزوم اخذ مجوز شرکت آب منطقه ای (امکان تخصیص آب و اعلام حرایم مسیلها و رودخانه‌ها) در صدور مجوز تغییر کاربری و همچنین طرح پرونده‌های مردمی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

محسن اسماعیلی همچنین افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به لزوم توجه ویژه به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال و همچنین برای کمک به ایجاد ساز و کارهای لازم برای بهبود فضای کسب و کار، شناسایی، جذب و حمایت از سرمایه گذاران و تامین کنندگان منابع داخلی و خارجی از مشاور استاندار و مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری به عنوان عضو مدعو در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی دعوت به عمل آید.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: مصوبات یاد شده جهت تایید نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود تا پس از تایید و تصویب به مراجع ذیربط ابلاغ شود.

جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به عنوان اعضا برگزار می‌شود.

نظر شما