شناسهٔ خبر: 26490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهار ماهه اول امسال انجام شد

تخلیه ۱۶ هزار تنی خاک سنگ روی در ایستگاه بناب/ برنامه‌ریزی برای ذخیره محصولات شرکت‌های بزرگ درانبار ایستگاه بناب

 راه آهن مشهد - سرخس - قطار مديركل راه آهن شمالغرب از واردات ۱۶ هزار تن محموله خاك سنگ روی از كشور تركيه و تخليه آن در ايستگاه بناب راه آهن زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،  علی خدايی، مدیر کل راه‌آهن شمالغرب  اعلام كرد: طیچهار ماه اول سال جاری بيش از ۱۶ هزار تن خاك سنگ روی توسط شركت‌های بزرگ توليدی شمش روی از جمله كالسيمين و خالص سازان از طريق ريل وارد كشور و در ايستگاه باز بين المللي بناب تخليه شده است .

وی افزود: استان زنجان به عنوان قطب توليد و صادرات شمش روی كنسانتره سرب، دارای ظرفيت‌هاي بالقوه‌ای است كه با توجه به برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته، درصدد هستيم عمده واردات مواد اوليه تمام شركت‌های فعال در اين زمينه از طريق ريل انجام شود.

به گفته خدايي با توجه به جلسات متعدد برگزار شده در كميته پايش تجارت خارجی استان و پيگيری‌های به عمل آمده، مقدمات ذخيره محصولات توليدی شركت‌های بزرگ از جمله كالسيمين در محوطه انبار ايستگاه بناب جهت صادرات به گمركات شهيد رجايی و بندر عباس فراهم شده و اميد است در آينده نزديك با همكاري گمرك استان زنجان اين مهم به سرانجام برسد .

مديركل راه آهن شمالغرب خاطرنشان كرد: در راستای كاهش تشريفات گمركي و هزينه‌هاي حمل و ارتقایرضايتمندی مشتريان ريلي، نسبت به مكان‌سنجي نصب باسكول جاده‌ای در ايستگاه بناب زنجان و اتصال آن به سيستم گمرك، اقدام و پيمانكار تخليه و بارگيری ايستگاه متعهد به نصب باسكول شده است .

برچسب‌ها:

نظر شما