شناسهٔ خبر: 26511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در برنامه بازدید از آذربایجان غربی صورت گرفت

بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه سهند/ طرح جامع توسعه فرودگاه سهند در حال تصویب است/ تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای سه برابر شدن فضای فرودگاه

نشست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی همراه با معاونان خود و جمعی از مدیران کل آذربایجان شرقی از طرح در حال احداث ایستگاه سوخت رسانی در فرودگاه سهند بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این فرودگاه محلی و از سرگیری پروازهای سهند مراغه به تهران و مشهد قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه عصر پنجشنبه در این بازدید گفت: تمامی موانع پروازی این فرودگاه برای برقراری پروازها از فرودگاه سهند به تهران رفع شده و تخصیص هواپیما یا پرواز چارتر، مانع اصلی آن در زمان حاضر است.

ظفر محمدی افزود: ایستگاه سوخت رسانی این فرودگاه از محل اعتبارهای استانی و شهرداری زیر نظر شرکت فرودگاه های کشور در زمینی به وسعت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار درحال احداث است تا بتوان زمینه برقراری پروازهای فرودگاه سهند به مشهد مقدس و برعکس را نیز در آن فراهم کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع توسعه فرودگاه سهند با چشم انداز ۲۰ ساله توسط شرکت فرودگاه های کشور تدوین و در حال تصویب است، اضافه کرد: فضای محدود مهمترین مانع توسعه این فرودگاه شناسائی است و با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار می‌توان فضای آن را از ۵۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار در سال جاری رساند.

فرماندار مراغه میزان فضای این فرودگاه در چشم انداز ۲۰ ساله را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: فرودگاه سهند می‌تواند بعد از تثبیت پروازها به شهرستان‌های جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی خدمات ارائه کند که در این راستا مسئولان شهرستان به دنبال برقراری پروازهای چارتری هستند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می شود که در جنوب استان و در حد فاصل شهرهای مراغه و بناب قرار گرفته است.
با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند به طول سه کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲ شمسی، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شد؛ این فرودگاه دارای پارکینگ هواپیما به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است.

فرماندار ویژه مراغه همچنین رفع مشکلات تملک قطعه اول آزاد راه مراغه به هشترود و شروع عملیات اجرائی قطعه دوم و سوم این طرح را خواستار شد و افزود: ۲۳ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر قطعه اول این آزاد راه هم اکنون تملک شده اما ۳۰ میلیارد ریال از مطالبه های مردمی هنوز پرداخت نشده است.

وی گفت: بر اساس زمانبندی انجام شده دراردیبهشت ماه گذشته، آغاز عملیات اجرایی قطعه های دوم و سوم این طرح بود که با وجود تصویب مناقصه عملیات اجرایی آن همچنان اجرا نشده است.

فرماندار مراغه گفت: آزادراه مراغه - هشترود از ضرورت های توسعه منطقه است و با اجرای آن می‌توان از بروز تصادف‌های فوتی و جرحی در جاده قدیم مراغه به هشترود جلوگیری کرد.
محمدی همچنین تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان آموزشی و درمانی سینای این شهرستان را خواستارشد و گفت: این بیمارستان هم اکنون از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

آخوندی وزیر راه و شهر سازی روز پنجشنبه پس از بازدید از اجرای طرح راه آهن مراغه به ارومیه، بهره‌برداری از حدود ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، راه روستایی، بزرگراه و راه اصلی، ایستگاه تحقیقات هواشناسی و همچنین آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه ارومیه تبریز در آذربایجان غربی به شهرستان مراغه در جنوب آذربایجان شرقی سفر کرد.

شهرستان مراغه با۲۵۰ هزار جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری جنوب غربی آذربایجان شرقی، مشرق دریاچه ارومیه و دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته و از شمال به تبریز، از شرق به هشترود، از جنوب به میاندوآب و از غرب به دریاچه ارومیه محدود است.

نظر شما