شناسهٔ خبر: 26529 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بی‌طرف مطرح کرد؛

اصلاحات قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر کارآمدی تاکید دارد/ تلاش برای اصلاح قانون نظام مهندسی در دولت یازدهم

بی طرف رئیس سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان تهران با اشاره به تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم برای اصلاح قانون نظام مهندسی بر ویژگی کارآمدی پیش‌نویس اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله بی‌طرف رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در نخستن جلسه تدوین پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در بیان اهمیت اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که بیش از ۲۰ سال از تصویب آن می‌گذرد گفت: موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در سابقه ساخت و ساز شهری موضوعیت دارد و در حال حاضر نیز به یک ضرورت بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است. اگرچه معتقدم این موضوعی است که باید پیش‌تر اتفاق می‌افتاد اما در این مقطع زمانی نیز موضوعی بسیار مهم و حیاتی است و جای تشکر دارد که در این دولت بر آن تاکید شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: پیش‌نویسی که از سوی معاونت مسکن و ساختمان تهیه شده نشان از پختگی موضوعات اصلاحی دارد و امیدوارم که با درایت و پیشنهادهای بنیادینی که بر اساس نظر کارشناسی جمع‌بندی خواهد شد در مجلس دهم به تصویب برسد.

بی‌طرف با تاکید بر تلاش برای حصول به نتیجه و تصویب اصلاحات پیشنهادی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس دهم گفت: باید بر روی این پیش‌نویس (پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان)، کار کارشناسی و دقیقی انجام شود تا متناسب با نیاز جامعه امروز و کمی فراتر از نیازهای جامعه قانونی کارآمد برای سال‌های آتی باشد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان تهران ادامه داد: تدوین پیش نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در بازه زمانی سه ماهه قابل انجام است و اگر این کار به صورت پروژه دیده شود حتما به نتیجه خوبی منجر خواهد شد و در هنگام تصویب در مجلس و اجرا در جامعه می‌تواند مرجع خوبی برای نظام ساخت و ساز در کشور باشد.

بی‌طرف اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دولت یازدهم از نکات بارز برشمرد و گفت: امیدواریم با درایتی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و تلاش‌هایی که در مجلس دهم برای اصلاحات ایجاد شده است اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تا پایان سال جاری به نتیجه منتج شود.

وی ادامه داد: آسیب شناسی و عملکرد قانون، شناسایی نیازهای روز و اخذ تجارب بین المللی و تجریه و تحیل و استخراج ضعف‌ها و مشکلات از جمله کارهایی است که در تدوین پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

بی‌طرف تدوین پیشنهادات اصلاحی را با نظرخواهی و اشتراک‌گذاری آنها در ادامه روند اصلاح، ضروری دانست و گفت: آینده‌پژوهی متن پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از نکاتی است که در تهیه متن نهایی و تدوین گزارشات توجیهی و در نهایت تصویب در مراجع قانونی ملاک‌عمل خواهد بود.

وی انجام اصلاحات قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان را نیازمند کار کارشناسی دقیق عنوان کرد و ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی که برای تدوین پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تعیین شده‌اند با کار تمام وقت و شبانه‌روزی و بهره‌مندی از استانداردها، کار را به سرانجام خواهند رسانید. /

نظر شما