شناسهٔ خبر: 26546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

رونمایی از دو طرح توسعه و عمران شهری گلستان در هفته دولت

ابراهیم مبارک قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: همزمان با هفته دولت امسال از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای كردكوی و نوده خاندوز رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: برای طرح جامع شهر كردكوی ۴۲۰ میلیون ریال و طرح جامع تفصیلی شهر نوده خاندوز مبلغ ۳۷۷ میلیون ریال از محل منابع ملی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینكه تهیه این طرح‌ها از سال ۸۹ در دستور كار اداره كل راه و شهرسازی قرار گرفته است، افزود: اداره كل راه و شهرسازی با همكاری مشاوران مرتبط اقدام به تهیه این طرح‌ها كرده و روند پیگیری تصویب آنها را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری می‌كند.

مبارك قدم ادامه داد: طرح‌های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری‌ها هستند كه در این طرح‌ها برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و بعنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

نظر شما