شناسهٔ خبر: 26548 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مشارکت هندی‌ها در راه‌آهن چابهار- زاهدان/ یک تفاهمنامه ریلی با کره‌جنوبی در شهریور امضا می‌شود

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در پاسخ به تمایل و اشتیاق کره‌ای‌ها در خصوص مشارکت در احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه تامین مالی و اجرای این پروژه با کشور هند به امضا رسیده است و پیشنهاد مالی- فنی پروژه باید تا اوایل مهرماه به تصویب مراجع ذیصلاح در ایران برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، در آستانه برگزاری کنفرانس جهانی همکاری‌های زیرساخت به میزبانی کره جنوبی، هیاتی از این کشور به منظور مشارکت در احداث پروژه‌های ریلی و آزادراهی ایران با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند و علی نورزاد ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل به ویژه حوزه ریلی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های کلیدی در ایران پسابرجام توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و ایجاد فضای اقتصادی قابل اطمینانی برای مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها است.  

 وی افزود: شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی بسیار علاقمند و مشتاق است تا این سرمایه‌گذاران وارد بازار ایران شوند و از سود این فرصت‌های سرمایه‌گذاری  بهره‌مند شوند؛ چرا که ایران به عنوان کشوری استراتژیک به عنوان چهارراه منطقه می‌تواند شمال و جنوب و غرب و شرق را پیوند داده و نقطه اتصال کریدورهای بین المللی باشد.

نورزاد راه‌آهن رشت- آستارا را یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمند در ایران معرفی و اظهار داشت: این خط‌آهن به طول ۱۵۲ کیلومتر تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب و تسهیل کننده مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به تمایل و اشتیاق کره‌ای‌ها در خصوص مشارکت در احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان اعلام کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه تامین مالی و اجرای این پروژه با کشور هند به امضا رسیده است و طرف هندی موظف است تا اوایل مهرماه اسناد مهندسی برای ارایه پیشنهاد مالی- فنی پروژه را به تصویب مراجع ذیصلاح در ایران برساند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تمایل به همکاری در این پروژه می‌توانند با تاسیس یک شرکت مشترک با  کشور هند و توافق با آنها این پروژه را به صورت مشترک به انجام رسانند.

در پایان مقرر شد طرف کره‌ای با بررسی اطلاعات ارایه شده و تصمیم در خصوص همکاری در یکی از پروژه‌های پیشنهادی، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کند.

شایان ذکر است کره‌‌ای‌ها خواهان امضای تفاهم‌نامه همکاری در یکی از پروژه‌های راه‌آهن ایران در زمان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور شرکت در کنفرانس جهانی همکاری‌های زیرساخت به میزبانی کشور کره جنوبی در شهریور ماه هستند.

نظر شما