شناسهٔ خبر: 26595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در استان اردبیل،

استفاده از آسفالت ماستیك SMI در سطح جاده‌ها

بازدید مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای آسفالت ماستیك SMI برای اولین بار در سطح جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در بازدید از گردنه حیران واقع در محور اردبیل – آستارا ضمن اعلام این خبر گفت: این نوع آسفالت با توجه به مزایای متعددی كه بر آسفالت معمولی دارد می‌تواند در شرایط جوی ویژه و اقلیمی گردنه حیران مقاوم‌تر و ایمن‌تر باشد.

وی با اشاره به اینكه این آسفالت در گردنه حیران واقع در محور اردبیل – آستارا اجرا می‌شود، گفت: طبق قرارداد منعقده مقرر شده مقدار ۲۰ كیلومتر از این محور تحت پوشش این آسفالت قرار گیرد كه برای اجرای آن ۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

محبت خواه افزود: از مزیت‌های این نوع آسفالت می‌توان به نوع دانه بندی و استفاده از الیاف ویژه در ساختار آن اشاره كرد كه ضخامت آسفالت را تقریبا به نصف می‌رساند و از جمع شدن و چین خوردن آن در شیب‌ها جلوگیری می‌كند.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل این آسفالت را برای منطقه مناسب اعلام كرد و گفت: اگر این آسفالت در سطح این جاده جوابگوی نیازهای راهسازی استان باشد با تامین اعتبار در نقاط مختلف استان نیز بكار گرفته خواهد شد.

استان اردبیل دارای گردنه‌های متعددی در محورهای اصلی و كوهستانی است كه به علت شرایط ویژه جوی بخصوص در زمستان با اجرای عملیات‌های راهداری از جمله برفروبی و نمك پاشی‌های مستمر عمر آسفالت در آن‌ها كاهش چشمگیری دارد.

نظر شما