شناسهٔ خبر: 26613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تشکیل ششمین جلسه کمیسیون طرح تفصیلی (ماده پنج) شهر همدان

محمدحسین مرادی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل ششمین جلسه کمیسیون طرح تفصیلی (ماده پنج) شهر همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی بیان کرد: این جلسه با حضور معاون امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل فنی و بررسی طرح‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مسئولین در دفتر معاون امور عمرانی استانداری همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نقش غالب فعالیت‌های گردشگری در اقتصاد این شهر و با تاکید به امکانات موجود در اراضی محدود به بلوارهای انقلاب، ملت و بدیع الزمان همدانی از نظر وجود سیستم‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و سیستم‌های مختلف درون شهری از جمله حمل و نقل انبوه برای نزدیکی به مرکز شهر، ایجاد یک پایانه چند وجهی در این اراضی برای مسافران، شهروندان و شهر تسهیلات بیشتری فراهم می‌سازد.

مرادی یادآور شد: در این راستا احداث ایستگاه راه آهن مسافری در این اراضی و در مجاورت سایر سیستم‌های حمل و نقل ضمن تطابق با نگرش‌های نوین شهرسازی برای طراحی و اجرای توسعه حمل و نقل محور (T.O.D) متناسب با وضعیت منطقه، فرآیند بسیار موثری در جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار شهری است.

وی اضافه کرد: در قالب این T.O.D می‌توان کاربری‌های مورد نیاز مسافران و شهروندان از قبیل هتل، فضاهای اداری، خدماتی، تفریحی – توریستی و فضاهای تجاری متناسب با موقعیت منطقه را با حفظ فضای سبز و توجه به کاربری های وضع موجود سامان دهی و ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: موقعیت مناسب این منطقه علاوه بر تامین یکپارچگی بین سیستم‌های مختلف حمل و نقل و امکان اجرای T.O.D می‌تواند رفاه بیشتر شهروندان و مسافران، کاهش سفرهای درون شهری و در نتیجه کاهش ترافیک، جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه‌های شهری را سبب شده و با جذب توریست بیشتر و ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی شهر، نوسازی بافت فرسوده این منطقه را فراهم آورد.

مرادی در پایان سخنانش گفت: به منظور رسیدن به اهداف فوق الذکر و با توجه به گزینه‌های پیشنهادی مشاور هراز راه در خصوص مسیر ایستگاه رباط شورین تا شهر همدان و برسی نقاط قوت و ضعف هر کدام از مسیرها توسط اعضای کمیسیون ماده پنج و تجمیع سیستم‌های مختلف حمل و نقل در مرحله اول محل ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن صرفا مسافری با مسیر زیرزمینی و با مساحت حداقل ۶ هکتار واقع در حد فاصل میدان عاشورا و محدوده ترمینال اتوبوس‌ها مصوب شد.

نظر شما