شناسهٔ خبر: 26616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بدیعی مقدم در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

خراسان شمالی از پایه‌های اساسی توسعه راه در کشور/ بهسازی ۴۵ درصد از راه‌های روستایی استان/ پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی راه‌آهن جوین-اسفراین/ نبود اعتبار کافی برای راه‌آهن مشهد- بجنورد-گرگان

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی در محور شمال شرق کشور قرار دارد و دارای شرایط خاص و ویژه‌ای برای توسعه راه‌ها در محور شرق در کشور است.

علی اصغر بدیعی مقدم در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به این که استان خراسان شمالی در محور شمال شرق کشور قرار دارد گفت: به همین دلیل این استان در محور شرق از شرایط خاص و ویژه‌ای برخوردار است که اگر در این محور بخواهد توسعه‌ای اتفاق بیفتد خراسان شمالی از پایه‌های اساسی توسعه خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در استان بزرگراه مشهد-بجنورد به سمت تهران را داریم که از اهمیت خاصی بر خوردار است به این دلیل که این بزرگ راه به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) متصل می‌شود و بیشترین ترافیک را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی افزود: یکی دیگر از علت‌های شلوغی این بزرگ راه، متصل و در ارتباط بودن با بنادر تفریحی شمالی است که طبیعی است زیر بار ترافیکی سنگینی برود.

بدیعی مقدم با اشاره به راه‌های روستایی استان گفت: بالغ بر ۴۷ درصد از مردم استان‌ها در روستاها زندگی می‌کنند که همین امر باعث می‌شود راه‌های روستایی استان اهمیت زیادی داشته باشد. از آن جا که راه‌های روستایی استان بیشتر در بخش کوهستانی قرار دارد طبیعی است که بهسازی این نوع راه هزینه بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از کل راه‌های روستایی بهسازی شده‌اند ادامه داد: با تمام مشکلات تامین اعتباری، ما سعی کردیم با یک برنامه ۵ ساله به شاخص میانگین کشوری که ۵۲ درصد است برسیم.

بدیعی مقدم اشاره به دو راه اصلی در خراسان شمالی کرد و افزود: راه اصلی محور میامی- جاجرم و محور دیگر بجنورد – سنخواست – جاجرم به سمت میامی است که این محور به دلیل کاهش ۵ ساعت سفر از اهمیت بسیاری برخوردار است که تقریبا قسمتی از این محور بهره برداری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی افزود: اگر آن قسمت از راه اصلی دیگر بجنورد – سنخواست – جاجرم به سمت میامی که باقی مانده افتتاح شود ارزش بسیاری در توسعه راه‌ها در استان خواهد داشت.

وی اشاره به بهسازی راه‌های استان خراسان شمالی کرد و گفت: ما بهسازی راه‌ها را با توجه تامین اعتبارات از سوی سازمان راهداری انجام می‌دهیم که واقعا جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم.

بدیعی مقدم ادامه داد: چند سالی می‌شد که بحث بهسازی راه‌های استان فراموش شده بود به دلیل نبود منابع، ولی با برنامه ریزی که انجام دادیم امیدواریم که تا چند سال آینده بهسازی راه‌های اصلی به پایان رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی درباره قدامات انجام شده برای ایمن سازی سفرهای تابستانی گفت: ما سعی کردیم در مکان‌هایی که حادثه خیز هستند رفع خطر کنیم. همچنین با استفاده از تابلوها و علایم هشدار دهنده در مکان‌های حادثه خیز در تلاش هستیم که سفر های ایمنی برای مسافرین به وجود آوریم.

پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی راه‌آهن جوین-اسفراین

بدیعی مقدم در ادامه گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت راه‌آهن در استان خراسان شمالی گفت: در استان ما ورودی خط راه‌آهن کم داریم اما در حال حاضر دو قطعه راه‌آهن جوین-اسفراین با مجموع طول ۵۰ کیلومتر در دست پیمانکار است که تقریبا پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی دارد.

وی ادامه داد: مسیر اسفراین- بجنورد مطالعات هم انجام شده و ۱۵ کیلومتر اولیه این خط آهن زیر نظر پیمانکار است. این خط راه‌آهن از مشهد به سمت تهران اتصال پیدا می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی افزود: راه‌آهن مشهد- بجنورد-گرگان هم در سطح ملی تعریف شده اما از آن جا که این پروژه بسیار عظیم است مشکل تامین منابع مالی دارد.

نظر شما