شناسهٔ خبر: 26671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد:

افتتاح پروژه محور قائمیه-نورآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی/ بازدید وزیر راه از طرح بهسازی پیرامون حرم شاهچراغ(ع)

روز شیراز مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه فردا(دوم شهریور) پروژه ساخت محور قائمیه-نورآباد به طول ۲۱ کیلومتر و احداث پل بزرگ این محور افتتاح می‌شود، گفت: این طرح به نیابت پروژه‌های افتتاحی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

خداداد مقبلی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجموع هفته دولت پروژه‌های مختلف به ارزش کلی ۲۷۰ میلیارد تومان دراین استان به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: فردا (دوم شهریور) قرار است پروژه ۵۵ میلیارد تومانی مسیر قائمیه-نورآباد به طول ۲۱ کیلومتر و احداث پل بزرگ ۴۴۰ متری این محور به نیابت تمام پروژه‌های هفته دولت استان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شوند.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در سفر به این استان بازدیدی از عملیات بهسازی بافت فرسوده و آثار تاریخی کهن فارس خواهد داشت، عنوان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در مطالعات و عملیات اجرایی بهسازی بافت‌های کهن و فرسوده انجام شده و با توجه خاص وزیر راه و شهرسازی مشاوری دراین زمینه درنظر گرفته شده که جلساتی را با حضور مقامات استانی درحوزه بافت‌های فرسوده و تاریخی برگزار کرده است. هدف ما این است که نقش بافت‌های کهن استان را در بازآفرینی شهری فارس برجسته کنیم.

از جمله این طرح‌ها که فردا مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار می‌گیرد بهسازی راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) و توسعه فضای پیرامونی حرم به وسعت ۵۷ هکتار است که بخشی از پروژه انجام شده و اکنون درمرحله آزادسازی املاک این منطقه هستیم.

مقبلی گفت: همچنین طرح‌هایی را در مناطق حافظیه و سعدیه درحال انجام داریم که درقالب تعریض و ساماندهی معابر این محدوده‌ها اقداماتی انجام شده است.

نظر شما