شناسهٔ خبر: 26738 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در افتتاح بخشی از بزرگراه نورآباد به قائمیه مطرح کرد:

موفقیت دولت تدبیر و امید در ایجاد ارتباط با جهان/ بزرگراه نورآباد- قائمیه و پل فهلیان بهترین ارتباط جاده‌ای در استان استراتژیک فارس/ انجام ۷ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در استان فارس

  افتتاح بزرگراه نورآباد-قائميه عباس آخوندی ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح بخشی از بزرگراه نورآباد به قائمیه با اشاره به اینکه کشور در تنگنای مالی سختی است اظهار امیدواری کرد که ثروت اصلی ایران که همانا مردم ایران و دانش و تلاش و کوشش آنان است، در نهایت ثمر بخشد و ما را از تنگنای مالی خارج کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر خود به استان فارس در مراسم افتتاح بزرگراه نورآباد- قائمیه و پل بزرگ فهلیان درخونه زار در ۱۲ کیلومتری پل فهلیان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های عمرانی مثمر ثمر در دولت تدبیر و امید و با تاکید بر این که اولویت ما در استان فارس یک پروژه بزرگراهی و یک خط آهن است که با تمام توان برنامه ریزی مختلفی برای تسریع در افتتاح آنها انجام خواهیم داد، گفت: بسیار خوشبختم که در بین شما و در این سرزمین پربرکت و سرشار از منابع مختلف مادی و انسانی و یکی از سرمنشاهای فرهنگ ایران حضور دارم. فارس استانی است که همواره مایه مباهات و افتخار ایران‌شهر و ما ایرانیان است. امیدوارم در این هفته که هفته دولت نامیده شده به پاس خون شهیدان رجایی و باهنر همه ما بتوانیم درخدمت شما مردم سخت‌کوش باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش و اهمیت راه‌های شریانی و نگهداری آنها تاکید کرد: ارتباطات جاده‌ای شاهرگ توسعه است و این ارتباطات می‌تواند ما را به ملت واحد تبدیل کند. درحال حاضر ما در موقعیت ویژه‌ای قرار داریم که از یک طرف توانستیم امور را در مسیر تدبیر و کارشناسی قرار دهیم و کشور را از اقدامات ماجراجویانه برحذر داریم.

وی تصریح کرد: ایران درحال حاضر یکپارچگی کامل دارد و دولت تدبیر و امید موفق شد پس از شکاف اجتماعی گسترده مجددا ایران را به موقعیت قبلی خود بازگرداند و ارتباطات را با دنیا برقرار کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور در تنگنای مالی سختی قراردارد اظهار امیدواری کرد که ثروت اصلی ایران که همانا مردم ایران و دانش و تلاش و کوشش آنان است، نهایتا ثمر بخشد و ما را از تنگنای مالی خارج کند.

وی ادامه داد: افتتاح بزرگراه نورآباد- قائمیه و پل فهلیان که بهترین ارتباطات جاده‌ای کشور در استان استراتژیک فارس محسوب می‌شود می‌تواند راه‌های جاده‌ای کشور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بنادر جنوب برقرار کند که در نهایت باعث صرفه‌جویی در ثروت ملی و افزایش آن می‌شود و می‌تواند ارتباط ایران را با دنیای پیرامون و کشورهای دیگر محکمتر کند.

آخوندی گفت: اگر ایران وصل به اقتصاد جهانی نشود و سهم خود را از اقتصاد جهانی نگیرد به موفقیت نخواهد رسید. به همین خاطر ما در تنگنای مالی به جد دنبال آن هستیم تا بتوانیم به ثروت ملی خود بیفزاییم.

وزیر راه شهرسازی گفت: خوشبختانه جاده‌ای كه اکنون در آن هستیم (بزرگراه نورآباد- قائمیه) از محورهای اصلی استان فارس است كه ۴ استان را به هم وصل می‌کند و فارس را به بنادر خوزستان و بوشهر اتصال می‌دهد و به همین خاطر جاده‌ای مهم در استان فارس به شمار می‌رود.

آخوندی با اشاره به اینكه تكمیل ۹ كیلومتر بعدی این پروژه تا پایان سال انجام می‌شود افزود: خوشبختانه احداث و بهره‌برداری از ۲۱ كیلومتر این راه با همكاری شركت ساخت به مدیرعاملی آقای نورزاد و تلاش‌های آقای خادمی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ثمر نشست.

وی با تأکید بر ایجاد هماهنگی بین شركت ساخت و سازمان راهداری در تحقق بهره‌برداری از این بزرگراه گفت: احداث بخشی از بزرگراه نورآباد- قائمیه به طول ۳۰ كیلومتر خواست اصلی مردم فارس بود كه امروز ۲۱ كیلومتر آن به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود ۹ كیلومتر بعدی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول همچنین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل استان فارس، پل فهلیان به طول ۴۴۰ متر را از دیگر اقدامات مهم دولت تدبیر و امید خواند. این پل ۲۲ دهانه دارد و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است.

آخوندی گفت: بهره‌برداری از ۱۰۰ كیلومتر بزرگراه در ۱۱ قسمت، ۱۱۷ كیلومتر راه روستایی و ۱۶۵ كیلومتر روكش آسفالت از دیگر اقداماتی است كه امروز در سفر استانی افتتاح شد. تمام تلاش ما این است كه بتوانیم چرخ کارگاه‌ها را به‌رغم تنگناهای اقتصادی درحرکت باشد.

وی در پایان ضمن تلاش از آقایان كرم پور و گودرزی و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار و همكاران خود در ادارات كل راه و شهرسازی تصریح كرد: به‌رغم تمامی تنگناهای مالی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی از ابتدای دولت یازدهم در استان فارس به مرحله اجرا رسیده است.

اولویت ما در استان فارس یک پروژه بزرگراهی و یک خط آهن است که با تمام توان برنامه ریزی مختلفی برای تسریع در افتتاح آنها انجام خواهیم داد.

نظر شما