شناسهٔ خبر: 2674 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

علی نورزاد:

اجرای بیش از ۷۰۰ طرح و پروژه زیرساختی حمل و نقل در کشور/ بودجه پیشنهادی امکان تکمیل بخشی از پروژه‌ها را فراهم می‌کند

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۴ این شرکت را دو هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۶ طرح و ۶۰۰ پروژه زیرساختی حمل و نقل در دست اجراست که با محقق شدن این اعتبار، امکان تکمیل بخشی از این طرح‌ها و پروژه‌ها فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص رسیدگی به صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی، علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران شرکت، نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حسابرسی و وزارت راه و شهرسازی صبح امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن ارائه عملکرد شرکت به اعضای مجمع گفت: در سال۱۳۹۲، ۹۸۸ کیلومتر از انواع راه‌ها شامل ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن، ۹۵ کیلومتر آزادراه، ۳۷۷ کیلومتر بزرگراه و ۳۹۶ کیلومتر راه اصلی ساخته و به بهره‌برداری رسید.

علی نورزاد تکمیل کریدورهای اصلی کشور و اتصال به کریدورهای بین‌المللی را از برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه داسنت و اظهار کرد: در حال حاضر ساخت ۱۸۵ کیلومتر تونل و ۹۵ کیلومتر پل در پروژه‌های عمرانی در دست اقدام است که اجرای آن توسط مهندسان داخلی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۴ این شرکت را حدود دو هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۶ طرح و ۶۰۰ پروژه زیرساختی حمل و نقل در دست اجراست که با محقق شدن این اعتبار، امکان تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها فراهم خواهد شد.

نورزاد در توضیح نوع هزینه‌کرد ساخت انواع راه‌ها، خاطرنشان کرد: دو و نیم میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، پنج تا هفت میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه‌آهن و هفت تا ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه می‌شود./

نظر شما