شناسهٔ خبر: 26756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسکن مهر با امکانات استاندارد ارائه می‌شود/ تحویل ۱۷هزار از ۲۰هزار مسکن مهر شیراز در دولت یازدهم/ مشکلات امروز مسکن مهر به دلیل شتاب‌زدگی‌های دیروز است/ برخورداری شهر جدید صدرا از قطار حومه‌ای

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال تبلیغات، نمایش و انعکاس دوچندان و بزرگ‌نمایی فعالیت‌ها به مردم نیستیم؛ بلکه تلاش داریم تا حد امکان، مسکن مهر با امکانات استاندارد به مردم تحویل داده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از یک هزار واحد مسکن مهر، ۲ باب مسجد و یک باب مدرسه در شهر جدید صدرا در شمال غرب شیراز افزود: برخی رسانه‌ها از دولت گلایه می‌کنند که به مسکن مهر توجهی نمی‌کند که سخنی عجیب و ظلم است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور اظهار کرد: به عنوان نمونه در شهر جدید صدرای شیراز از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر تحویلی به مردم، ۱۷ هزار واحد در دولت تدبیر و امید بوده و سه هزار واحد قبل از این دولت به متقاضیان تحویل شده است.

وی ادامه داد: در شهر جدید گلبهار مشهد نیز از ۲۳ هزار واحد مسکن تحویل شده به مردم، ۲۰ هزار واحد در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل شده و آیا این بدان معناست که در این دولت به مسکن مهر بی‌توجهی می‌شود؟

نریمان گفت: در شهر جدید پردیس استان تهران هم هرچه آمار واحدهای مسکن مهر را بررسی کردیم، دیدیم که هم اکنون با گذشت سه سال از فعالیت دولت یازدهم به تازگی به آماری رسیده‌ایم که در دولت قبل، گزارش داده بودند و البته ما به دنبال بهره‌گیری از تریبون رسانه‌ها برای ۲برابر گزارش دادن فعالیت‌ها نیستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مشکلات امروز طرح مسکن مهر نتیجه شتابزدگی‌هایی است که در دولت گذشته در اجرای این طرح صورت گرفته است. با این وجود، واحدهای مسکن مهر تحویل شده به مردم گارانتی دارد و پیمانکاران و متولیان امر در دوره زمانی ضمانت، باید نواقص کار را برطرف کنند.

به گزارش ایرنا نریمان در ادامه از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تجهیز شهر جدید صدرا به حمل‌ونقل قطار حومه‌ای سخن گفت و اظهار کرد: مطالعات ایجاد قطار شهری موسوم به مترو برای شهر صدرا در حال انجام است تا ساکنان این شهر با بهره‌گیری از سیستم حمل و نقل سریع قادر به حضور در محل کار خود در مرکز شهر شیراز باشند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در ادامه با اشاره به اختصاص ۵۰۰ هکتار از اراضی شهر جدید صدرای شیراز به دانشگاه‌های دولتی و مراکز آموزش عالی غیردولتی گفت: صدرا در آینده علاوه بر قطب علمی استان فارس، با حمایت از فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه سلامت، به قطب درمانی منطقه نیز تبدیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: با وجود محدودیت منابع دولت در شرایط پس از تحریم و ارزان بودن نفت، در هفته دولت امسال ۹۲۸ پروژه عمرانی با صرف اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد که نشان دهنده استمرار خدمات دولت و همچنین هنر دولت در تنوع بخشی به منابع مالی و مدیریت امور است.

خلیل رضاییان گفت: به عنوان نمونه، طرح احداث آزادراه شیراز – اصفهان که در شرایط وفور منابع مالی نفتی برای دولت، بعید بود که ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد ریال به آن اختصاص یابد، با تدبیر دولت یازدهم در سال ۹۴ به این پروژه حدود سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است و انتظار می‌رود که به همین میزان اعتبار هم در سال جاری تامین شود.

دراین آیین یک هزار واحد مسکن مهر شهر جدید صدرا که ۷۵۰ واحد به صورت مجتمع و ۲۵۰ واحد به صورت خودمالکی احداث شده است، به بهره‌برداری رسید. در این آیین همچنین دبستان ۱۴ کلاسه فردوسی با زیربنای یک هزار و ۴۵۰ مترمربع و صرف اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهر جدید صدرا افتتاح شد. مسجد خاتم الانبیا (ص) و مسجد امام صادق (ع) نیز در همین مراسم از محل اعتبارات شرکت عمران شهر جدید صدرا به بهره‌برداری رسید. شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است.

نظر شما