شناسهٔ خبر: 26788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی ايرانشهر خبرداد:

برای تكميل محور كنارك- جاسك ۲۴۰۰ ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است

مديركل سيستان و بلوچستان احداث محور كنارك- جاسك با هدف ارتباط بندر چابهار و بندرعباس و توسعه مناطق كشاورزی و بنادر صيادی در حال انجام می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی مدیر كل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار كرد: پروژه احداث راه اصلی محور كنارك-جاسك با هدف ارتباط زمینی بندر چابهار تا بندرعباس و در امتداد آن اتصال زمینی تمامی بنادر حاشیه دریای مكران و خلیج فارس بعنوان كریدر ساحلی جنوب كشور از پروژه های استراتژیك است كه همزمان مناطق كشاورزی و بنادر صیادی جنوب رونق می گیرد و همچنین با بهره برداری كامل این پروژه مشكل عبور و مرور مردم در زمان سیلاب برطرف می شود.

ایوب كرد افزود: برآورد اولیه برای اجرایی پروژه مذكور ۴۴۰۰ میلیارد ریال بوده است و تاكنون مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان كرد: طول كل محور ۳۰۴ كیلومتر است كه ۱۶۵ كیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره كل راه و شهرساری جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مدیركل راه و شهرسازی ایرانشهر تصریح كرد: پروژه احداث محور كنارك – جاسك در ۴ قطعه تعریف شده است كه قطعات ۱- ۲- ۴ بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیكی دارد و قطعه۳ این پروژه پس از تامین اعتبار به مناقصه واگذار می شود.

این مسئول ادامه داد: مراحل ساخت ۷ دستگاه پل جمعاً به طول ۱۷۱۰ متر در این محور به اتمام رسیده است. پل رابچ بزرگترین پل استان به طول ۵۰۰ متر (۲۵ دهانه ۲۰متری) در این محور قرار دارد.

نظر شما