شناسهٔ خبر: 2680 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دستورالعمل وام ۵۰ میلیونی بافت‌های فرسوده ابلاغ شد/ معرفی ۲۲ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ دستورالعمل وام ۵۰ میلیونی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: ۲۲ بانک عامل برای پرداخت وام نوسازی بافت‌های فرسوده معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید ایزدی درباره تخصیص وام نوسازی در بافت‌های فرسوده گفت: بعد از مصوبه هیئت دولت درباره تخصیص وام نوسازی، با همکاری بانک مرکزی ۲۲ بانک عامل معرفی و سهمیه هر یک نیز برای پرداخت این تسهیلات مشخص شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر  اساس مصوبه هیئت دولت میزان این وام در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان اعلام شد.

وی درباره مصوبه شورای پول و اعتبار توضیح داد: مصوبه این شورا نیز پیگیری شده و روز سه‌شنبه تعیین تکلیف نهایی خواهد شد. ضمن این‌که امیدواریم این ۲۲ بانک عامل که شامل بانک‌های خصوصی نیز هستند پرداخت وام را آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: در بحث مشارکت در ساخت و فروش اقساطی بافت‌‌های فرسوده، دولت تا سقف ۹ درصد از سود بانکی را پرداخت خواهد کرد.

ایزدی درباره زمان اجرایی شدن این مصوبه گفت: این مصوبه به بانک‌های عامل ابلاغ شده و طی مذاکره‌ای که با بانک‌ها صورت می‌گیرد باید شرایطی به وجود آید تا توزیع استانی نیز انجام شود.

در جلسه هفته گذشته هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی قانون «حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» به تصویب رسید.

هیئت وزیران در جلسه ۹۳.۶.۱۶ به پیشنهاد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وشورای عالی استان‌ها و به استناد ماده ۱۶ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» سند ملی راهبردی نوسازی بافت‌های فرسوده را تعیین کرد.

دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی در شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران وابسته به وزارت راه و شهرسازی مستقر خواهد بود./

نظر شما