شناسهٔ خبر: 26843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مبارک‌قدم در گفتکو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تحویل ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در سال ۹۵/ عقد ۱۴ قرار داد با شرکت عمران و بهسازی برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی/ بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال/ ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر استان بدون متقاضی است

ابراهیم مبارك قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال ۹۵ برابر ۹ هزار و ۶۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال ساخت هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ واحد تا پایان سال ۹۵ تحویل داده می‌شود.

ابراهیم مبارک قدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت مسکن مهر استان گلستان گفت: در استان کلا ۵۲ هزار و ۲۴۴ واحد مسکن مهر ساخته شده که از این تعداد  ۴۲ هزار و ۶۱۰ واحد آن تا پایان ۹۴ تحویل متقاضیان داده شد.

وی ادامه داد: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر ۳۳ هزار و ۷۱۸ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸ هزار و ۸۴۵ واحد در شهرهای زیر آن، همینطور سهم بافت‌های فرسوده  ۹ هزار و ۴۸۱ واحد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: در سال ۹۵، ۹ هزار و ۶۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال ساخت هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ واحد تا پایان سال ۹۵ تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۶ هزار و ۶۰۰ واحد در استان بدون متقاضی است.

مبارک قدم اشاره به قراردادهای شرکت عمران بهسازی در سال ۹۵ گفت: ۱۴ قرارداد به مبلغ ۱۶ و نیم میلیارد ریال برای احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده تاریخی بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه بازآفرینی بهسازی حیات شهری اهمیت دارد، افزود: روند بهسازی هر شهر مختص آن شهر است و باید موتور محرک بازآفزینی شناسایی و برنامه با توجه به آن تنظیم شود.

وی ادامه داد: در شهر گرگان نظام معماری محلات مستقل است که هرکدام دارای یک مرکز محله مبنی بر وجود بافت‌های خاص و تکایا است.

مبارک قدم اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری گرگان برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی کرد و گفت: این ارگان هم اقداماتی برای ایجاد طرح و مشاوره دادن برای اجرا هر چه بهتر به ثمر رساندن پروژه‌ها کرده است.

وی ادامه ادامه داد: استانداری گلستان و اداره کل میراث فرهنگی نیز تامین منابع لازم را برای اجرا پروژه‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده انجام می‌دهند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان از بهره برداری ۱۱۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یكهزار و ۹۲ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان و با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد.

ابراهیم مبارك قدم گفت: این پروژه‌ها شامل ۷۵ پروژه راهداری، شش پروژه راهسازی، دو پروژه ساختمانی، دو پروژه شهرسازی و معماری، چهار پروژه در بخش عمران و بهسازی شهری و ۲۱ پروژه مسكن مهر می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین بحث در حوزه راه و شهرسازی، افزایش كمی و كیفی تردد در كریدور شمال و جنوب استان است كه با توجه به پیگیری‌های استانداری و حوزه وزارتخانه امید است در بازه زمانی مشخص در قالب برنامه ریزی‌ها و تدوین موضوعات پیگیری شود.

به گفته مدیركل راه و شهرسازی گلستان، در بخش شهرسازی، توسعه شهرسازی شهروندمدار مهمترین موضوعی است كه نیاز است با هماهنگی مدیریت شهری نهادینه شود.

نظر شما