شناسهٔ خبر: 26861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین روز از هفته دولت صورت گرفت:

بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی از تقاطع غیر همسطح فومن در استان گیلان

بازدید در دومین روز از هفته دولت علی نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و علی رضا محفوظی معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استان‌ها وزارت راه و شهرسازی از روند پیشرفت تقاطع غیر همسطح فومن بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان در این بازدید علی نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به روند اجرایی این پروژه گفت: تقاطع غیر همسطح فومن که در محور فومن- شفت- سراوان واقع است با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال اجراست.

وی افزود: محورفومن شفت- سراوان بخشی از کریدور آستارا –رضوانشهر-سراوان است و پس ازاحداث محور فومن- شفت- سراوان به طول ۳۵ کیلومتر که نقش کنار گذر جنوب غربی رشت را دارد با مطالعات دقیق انجام یافته لزوم احداث ۴ دستگاه تقاطع غیر همسطح در کیلومترهای ۲،۱۱،۱۹ و ۲۹ تحت عنوان تقاطع‌های فومن، شفت، آقاسید شریف وشهر صنعتی شناسایی و مطالعات آن در سال۱۳۸۶ تکمیل وبلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز گردید که در حال حاضر عملیات اجرایی (شفت،اقاسید شریف وشهر صنعتی) تکمیل ومورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.

نورزاد هزینه اجرایی عملیات همراه با ارزیابی را تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: برای اتمام این پروژه ۳۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی برقراری ترافیک روان وایمن، کاهش تصادفات جاده‌ای، صرفه جویی در مصرف سوخت کاهش زمان سفر وتوسعه گردشگری در شهرستان‌های مسیر خصوصا فومن و روستای ماسوله را از مهمترین مزیت‌های این طرح عنوان کرد.

نظر شما