شناسهٔ خبر: 26880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهرک جدید علوی بندرعباس خبر داد:

جزئیات تکمیل حفاری تونل شهرک جدید علوی به بندرشهید رجایی

شهر جدید علوی مدیرعامل شهرک جدید علوی بندرعباس گفت: حفاری یک‌هزار و ۸۹۰ متر تونل شهرک جدید علوی به بندرشهید رجاییانجام شده و ۶۰ متر دیگر آن باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نستوه درخشنده پور روز پنجشنبه هنگام بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های عمرانی و بندری بندرعباس اظهارکرد: عملیات اجرایی تونل شهرک جدید علوی به بندرشهید رجایی از سال ۹۰ با مشارکت نیروی دریایی سپاه آغاز شد که سال گذشته این تونل از نیروی دریایی سپاه تحویل و با برگزاری مناقصه به یک پیمانکار جدید واگذار شد.

وی بیان کرد: فاصله تونل یاد شده تا شهید رجایی هفت کیلومتر است که آزاد راه بندرعباس – شهید رجایی از نزدیکی ضلع جنوبی آن عبور می کند.

مدیرعامل شهرک جدید علوی بندرعباس گفت: حفاری یکهزار و ۸۹۰ متر این تونل انجام شده و ۶۰ متر دیگر آن باقی مانده است.

درخشنده پور طول این تونل را ۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی باقی مانده این طرح به میزان ۲۸۰ میلیارد ریال تامین شده و پایان آذرماه سال جدید حفاری تونل به پایان می رسد.
وی اضافه کرد: تونل شهرک جدید علوی که ضلع جنوبی آن ۴۳ کیلومتر تا بندرعباس فاصله دارد، سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

شهرک جدید علوی سال ۶۹ بر اساس جذب اسکان جهت شاغلان مناطق ویژه اقتصادی غرب بندرعباس مکان یابی شد و این طرح جامع سال ۹۳ به تصویب رسید و ابلاغ شد و هم اکنون نیز طرح تفصیلی آن در حال بازنگری است.

محدوده اصلی این شهرک سه هزار هکتار است که تا انجام طرح توسعه آن به هفت هزار هکتار افزایش می یابد و جمعیتی حدود ۳۰۰هزار نفر در محدوده آن اسکان خواهند یافت.

بهره برداری از۳۰پروژه دریایی و بندری هرمزگان با هزینه ۲ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به این استان است.

نظر شما