شناسهٔ خبر: 26882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد:

کل بخش‌های بندر شهید رجایی به ریل متصل می‌شود/ اجرای ۴۷ كیلومتر ریل‌گذرای در داخل بندر/ تحقق دو هدف مهم و مزایای اتصال ریل به بندر/ افزایش ۳برابری انتقال کالا از بندر به ریل

آخوندی درجمع وزیر راه وشهرسازی با اعلام اینكه تمام بخش‌های بندر شهید رجایی مجهز به ریل خواهد شد گفت: باوجود حمل ونقل تركیبی در بنادر كشورمان مزیت رقابتی بنارد ایران بالا می‌رود و صادركننده و وارد كنندگان كالا اطمینان بیشتری به بنادر ایران خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در حاشیه افتتاح ترمینال لجستیكی در بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیرات جابه جایی ریلی كالا از بندر شهید رجایی گفت: از ابتدا در تلاش بودیم كه بتوانیم آنچه را كه وارد بندر می‌شود به سیستم ریلی منتقل كنیم.

وی با بیان اینكه این مهم با دو هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و كاهش حوادث جاده‌ای پیگیری می‌شد افزود: برای این كار نیاز به تجهیز بندر داشتیم و با برنامه‌ریزی كه صورت گرفت چیزی در حدود ۵۲ كیلومتر اجرای ریل‌گذرای فقط در داخل بندر پیش‌بینی شده است.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ كیلومتر ریل اجرا شده و ۷ كیلومتر باقی ‌مانده به تدریج تكمیل می‌شود و تمام بخش بندر مجهز به ریل خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه تلاش داریم تمام انبارهایی كه در بندر است امكان دسترسی ریلی داشته باشند گفت: این هدف دو خاصیت دارد، نخست آنكه امكان مزیت رقابتی به بندر شهید رجایی نسبت به سایر بنادر می‌دهد و در این صورت صادر كننده و واردكننده كالا به یك سیستم حمل ونقل تركیبی دسترسی خواهد داشت كه هم ایمن است و هم به لحاظ زمانی و هم كمیتی متعهد هستند.

این مقام مسئول با تاكید براينكه این كار قیمت رقابتی به بنارد ما می‌دهد ادامه داد: نكته دوم هم از جهت كاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی است.

آخوندی با اعلام اینكه در دو سال گذشته رشد بسیار خوبی در هماهنگی بین بندر و ریل داشتیم گفت: در ابتدای سال ۹۲ تنها ۵ درصد از ورودی بندر روی ریل می‌رفت اما در حال حاضر به ۱۵ درصد رسیده است.

وی ابراز امیدواری كرد كه با رسیدن به رشد ۳۵ درصدی بتوانیم ركورد بسیار خوبی در همكاری و اتصال بین بندر و ریل داشته باشیم.

نظر شما