شناسهٔ خبر: 26893 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رشد ۳۰.۱ درصدی معاملات مسکن تهران در مردادماه نسبت به سال پیش

تهران شمار معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه ۱۳۹۵ به ۱۷ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال ۳۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بود که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب به میزان ۱.۲ و ۷.۶ درصد افزایش نشان داد.

بر پایه بررسی جدول‌های منتشر شده، توزیع معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مردادماه نشان می‌دهد از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ با سهم ۱۶.۲ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داد.

۱۵.۵ درصد افزایش معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در پنج ماهه نخست

در پنج ماه نخست امسال، معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۶۸ هزار و ۹۰۰ واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵.۵ درصد افزایش نشان داد.

در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بود که نسبت به دوره مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی ششم مردادماه گزارش تحولات مسکن شهر تهران در تیرماه را منتشر کرد که بر پایه آن، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در تیرماه امسال ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بود که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب به میزان ۰.۱ و ۴.۴ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، در تیرماه امسال شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال ۲۷.۶ درصد افزایش نشان داد.

گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در مردادماه سال ۱۳۹۵» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است و از سوی اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

نظر شما