شناسهٔ خبر: 26900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سلسله سفرهای استانی- فارس شهريور ۱۳۹۵

جدول اهم پروژه‌ها و سخنرانی‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس/ عباس آخوندی: توسعه بدون سرمایه اجتماعی قابل‌اعتماد رخ نمی‌دهد

سفر وزیر راه و شهرسازی همزمان با آغاز هفته دولت برای بازدید و افتتاح از پروژه‌های عمرانی استان فارس به اين استان سفر ‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ۲ شهریورماه ۹۵ همزمان با آغاز هفته دولت برای بازدید و افتتاح پروژه‌های مختلف حوزه راه و مسکن و شهرسازی که  با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان اجرایی شده‌اند، به استان فارس سفر ‌کرد.

در این سفر یک‌روزه به استان فارس، علاوه بر محسن نریمان مدیرعامل شهرهای جدید و شماری از نمایندگان مجلس دهم همچون محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسعود گودرزی نماینده نورآباد، كرم‌پور و گودرزی، افشانی استاندار و مهندس رضازاده معاون عمرانی استاندار و مهندس مقبلی مدیركل راه وشهرسازی استان فارس، وزیر راه و شهرسازی را همراهی ‌کردند.

رئوس پروژه‌ها و سخنان وزیر را می‌توان در این جدول مرور کرد:

 

 

افتتاح پروژه ۵۵ میلیارد تومانی ساخت محور قائمیه-نورآباد به طول ۲۱ کیلومتر و احداث پل بزرگ این محور به نیابت پروژه‌های افتتاحی هفته دولت

محور باباميدان- نورآباد- قائميه- سه راهی راهدار، بخشی از كريدور شمال- جنوب است كه استان‌های فارس، كهكيلويه و بويراحمد و اصفهان را به بنادر استان‌های بوشهر و خوزستان متصل می‌كند.

اين كريدور در جابه جايی بار و مسافر اهمیت دارد و پروژه احداث باند دوم بزرگراه باباميدان- نورآباد- قائميه به طول ۶۵ كيلومتر به عنوان يكی از اولويت‌های شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل ونقل كشور در دست ساخت است كه با تكميل آن ضمن تسهيل تردد و كاهش زمان سفر، مصرف سوخت و سوانح رانندگی كاهش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

عمليات راهسازی ۱۷ كيلومتر از مسير بزرگراه نورآباد- قائميه و احداث پل بزرگ فهليان به طول ۴۴۰ متر به عنوان بزرگترين پل جاده‌ای استان فارس و همچنين ۴ كيلومتر از راه‌های طرفين پل با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ ميليارد ريال توسط مهندسان و تلاشگران داخلی در هفته دولت تکمیل و با حضور وزير راه وشهرسازی  افتتاح شد.

افزايش ايمنی، كاهش تلفات جاده‌ای،‌ كاهش زمان سفر به ميزان ۴۰ دقيقه، افزايش ظرفيت محور معادل ۱۰ هزار تردد در شبانه روز و امكان افزايش ظرفيت بنادر استان بوشهر از مزايای طرح بزرگراهی نورآباد- قائميه- پل بزرگ فهليان است.

حجم پروژه بزرگراهی نورآباد- قائميه- يل فهليان ۵۲۰ هزار متر مكعب خاك‌برداری، ۱۹۶ هزار مترمكعب خاك‌ريزی، ۱۹ هزارو ۵۲۰ متر مكعب بتن‌ريزی و آسفالت به میزان ۹۷ هزار تن اعلام شده است. همچنين تعداد و طول دهانه پل بزرگ فهليان ۲۲ دهانه ۲۰ متری معرفی شده است.

 

 

 

 

عباس آخوندی در مراسم بازدید و افتتاح پروژه گفت:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور در تنگنای مالی سختی قراردارد اظهار امیدواری کرد که ثروت اصلی ایران که همانا مردم ایران و دانش و تلاش و کوشش آنان است، نهایتا ثمر بخشد و ما را از تنگنای مالی خارج کند.

وی ادامه داد: افتتاح بزرگراه نورآباد- قائمیه و پل فهلیان که بهترین ارتباطات جاده‌ای کشور در استان استراتژیک فارس محسوب می‌شود می‌تواند راه‌های جاده‌ای کشور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بنادر جنوب برقرار کند که در نهایت باعث صرفه‌جویی در ثروت ملی و افزایش آن می‌شود و می‌تواند ارتباط ایران را با دنیای پیرامون و کشورهای دیگر محکمتر کند.

آخوندی گفت: اگر ایران وصل به اقتصاد جهانی نشود و سهم خود را از اقتصاد جهانی نگیرد به موفقیت نخواهد رسید. به همین خاطر ما در تنگنای مالی به جد دنبال آن هستیم تا بتوانیم به ثروت ملی خود بیفزاییم.

آخوندی گفت: بهره‌برداری از ۱۰۰ كیلومتر بزرگراه در ۱۱ قسمت، ۱۱۷ كیلومتر راه روستایی و ۱۶۵ كیلومتر روكش آسفالت از دیگر اقداماتی است كه امروز در سفر استانی افتتاح شد. تمام تلاش ما این است كه چرخ کارگاه‌ها به‌رغم تنگناهای اقتصادی درحرکت باشد.

 

 

بازید از بیمارستان هزار تختخوابی پیوند اعضای ابن‌سینا 

بیمارستان هزار تختخوابی ابن‌سینا که به صورت هیات امنایی اداره می‌شود به ریاست ملک‌حسینی در شهر صدرا واقع است و روزانه ۲۴۰ نفر دراین مرکز دیالیز می‌شوند.

بانی ساخت بیمارستان ملک‌حسینی است که از جراحان حاذق بین‌المللی درحوزه پیوند اعضاست. به گفته وی ساخت بیمارستان از سال ۸۸ شروع شده و اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزرگترین بیمارستان پیوند اعضا در آسیاست.

بازدید از مسكن مهر شهر صدرا

 

در شهر جدید صدرا ۴۴ هزارو ۵۰۰ واحد مسكن مهر پیش‌بینی شده كه ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان شهریور ماه تكمیل و بهره‌برداری خواهد شد و بقیه آن تا قبل از دهه فجر سال جاری تمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در این باره اظهار کرد: در شهر جدید صدرای شیراز از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر تحویلی به مردم، ۱۷ هزار واحد در دولت تدبیر و امید بوده و سه هزار واحد قبل از این دولت به متقاضیان تحویل شده است.

نریمان گفت: مطالعات ایجاد قطار شهری (مترو) برای شهر صدرا در حال انجام است تا ساکنان این شهر با بهره‌گیری از سیستم حمل و نقل سریع قادر به حضور در محل کار خود در مرکز شهر شیراز باشند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در ادامه با اشاره به اختصاص ۵۰۰ هکتار از اراضی شهر جدید صدرای شیراز به دانشگاه‌های دولتی و مراکز آموزش عالی غیردولتی گفت: صدرا در آینده علاوه بر قطب علمی استان فارس، با حمایت از فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه سلامت، به قطب درمانی منطقه نیز تبدیل می‌شود.

وزير راه وشهرسازی در جلسه شورای اداری استان فارس با بزرگداشت یاد دو شهید دولت، رجایی و باهنر ابراز امیدواری كرد تا همواره آثاری ماندگار از دولت‌ها و به‌ویژه دولت یازدهم به جا بماند وی افزود:

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر فكر می‌کنم مهم‌تر از ارائه آمار و ارقام، تشریح فضای اجتماعی ایران است كه هرچه تلاش كنیم می‌توانیم آستانه‌های جدید برای كار بیشتر فراهم سازیم و این نكته را باید موردتوجه قرار دهیم كه چطور می‌توانیم بهره‌وری، حجم كاری و كیفیت را افزایش دهیم تا به رضایت‌مندی برسیم.

وی با تاکید بر این که باید پرشدن شكاف اجتماعی در دولت یازدهم را پاس بداریم و بازگشت به جاده میانه‌روی را كه همان جاده قدیم الهی است در پیش بگیریم، با یادآوری سخنان رهبری بر تقویت اقتصاد درون‌زا خاطرنشان كرد: درون‌زایی متكی بر وحدت ملی است و وحدت و اعتماد ملی بدون ارتباط با دنیا محقق نمی‌شود كه خوشبختانه در این دولت فضای گفتگو و تعامل با دنیا فراهم‌شده است.

او در پاسخ به طرح نیازهای استان فارس به توسعه خطوط راه آهن گفت: امروز اگر بخواهیم یک خط راه‌آهن سریع‌السیر در مسافتی به اندازه مسافت تهران به اصفهان ایجاد کنیم بیش از ۳ میلیارد دلار هزینه دارد. آیا بدون دسترسی به بازارهای جهانی می‌توان این هزینه را تامین و کار را اجرا کرد؟

وی ادامه داد:‌ ایران اگر بخواهد سهم خود را از گردشگری جهانی به دست آورد نیازمند ایجاد تحول و نوسازی در کل سیستم هواپیمایی و مسافربری هوایی است. امروز تعداد هواپیماهایی که سال ساخت آن بالای ۲ هزار است تنها ۱۲ فروند است. ما با این وضعیت چطور می توانیم با جهان رقابت کنیم؟

آخوندی در مورد راه آهن شیراز- اصفهان گفت: ۳ خط اصلی راه آهن که در شیراز پیش‌بینی شده یعنی خط اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر و گل گهر – شیراز به یکدیگر اتصال ندارند. این خطوط باید به یکدیگر متصل باشند و یکدیگر را پیدا کنند. باید ارتباط خطوط با یکدیگر را و خطوط راه آهن با فرودگاه را با استفاده از مترو و دیگر امکانات حمل و نقلی فراهم کرد.

آخوندی همچنین به وضعیت آزادراه‌هایی کشور اشاره و اضافه کرد: در کل کشور و در ظرفیت توسعه آزادراه‌ها دارای پیشرفت مناسبی هستیم.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه دستغیب شیراز

آخوندي از امیدهای ایجاد شده در زمینه سرمایه گذاری آزادراهی، راه آهن و فرودگاهی نیز گفت و اضافه کرد: امروز در فرودگاه شیراز شاهد هستیم که نوسازی در ۸۰ درصد بخش‌ها در حال انجام است. ایجاد فرودگاه‌های مناسب یکی از ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به توسعه محسوب می‌شود.

حضور وزیر در برنامه تلویزیونی شبکه استانی فارس

امسال قول داده‌ایم ۱۰۷۰ کیلومتر آزادراه احداث کنیم و در هفته دولت ۴۴۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود. در همین شرایط با استفاده از انواع روش‌های تامین مالی توانسته‌ایم موفقیت‌هایی را به دست آوریم. سال گذشته کل بودجه وزارت راه و شهرسازی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما عملکرد ما بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

بازديد وزير راه و شهرسازی از پروژه‌های استان فارس ازطريق بالگرد

وزیر به مدت یک ساعت به اتفاق شماری از مسئولان استانی، از پروژه‌های عمرانی در سطح استان  بازدید هوایی کرد.  

 

نظر شما