شناسهٔ خبر: 26935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت،

بهره‌برداری از ۸ پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان در آق قلا با حضور وزیر كشور

افتتاح همزمان با ایام هفته دولت از ۸ پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان با حضور وزیر كشور، استاندار و معاونین وی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، مدیركل راه و شهرسازی، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات استان در شهرستان آق قلا بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان روز جمعه در مراسم افتتاح متمركز این پروژه‌ها در مركز كسب و كار شهرك صنعتی آق قلا، گفت: برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۴۷۹۳۶ میلیون ریال از محل منابع ملی، استانی، ماده ۱۰ و ۱۲، حوادث غیرمترقبه و تسهیلات بانكی هزینه شده است.

به گفته وی، این پروژه‌ها شامل ۴۳ واحد مسكن مهر در بخش تفاهم نامه سه جانبه و خودمالكی و هفت پروژه در بخش راهداری اعم از مرمت، بهسازی و روكش آسفالت محور گرگان- آق قلا- اینچه برون، راه  های روستایی دگونچی، عباس آباد- یلمه سالیان، دلیجه- شورحیات و احداث شبكه روشنایی سه راهی سد است.

مبارك قدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اقدام این اداره كل در جهت توسعه شبكه‌های ارتباطی استان، افزود: تكمیل بزرگراه گرگان- بجنورد به طول ۳۰ كیلومتر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی، قطعه اول كمربندی گرگان با پیشرفت ۹۰ درصد و اخذ مجوز احداث آزادراه گلستان تا خراسان به روش سرمایه گذاری BOT از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط بهسازی محور آزادشهر- شاهرود، احداث محور اولنگ – رامیان و بزرگراه حدفاصل گالیكش تا تنگراه از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان بیان كرد: لكه گیری ۱۳ محور ارتباطی استان به طول ۷۲ كیلومتر از جمله آزادشهر به خوش ییلاق، گرگان به اینچه برون و آسفالت بازیافت گرم محور گرگان به نوكنده از دیگر پروژه های در دست اجرا در بخش راهداری استان بوده كه با هدف ارتقای ایمنی راه ها به انجام رسیده است.

به گفته مبارك قدم، این اداره كل در بخش ساخت و توسعه راه‌های استان نیز، كمربندی گالیكش به طول ۳/۷ كیلومتر، پل روگذر لیوان شرقی و آسفالت SMA گنبد به مینودشت را به اجرا درآورده است.

وی با توجه به اهمیت احداث و توسعه راه‌های روستایی در محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی اجتماعی استان، گفت: بهره برداری از آسفالت ۳۶ محور روستایی به طول ۷۰ كیلومتر از اقداماتی بوده كه با بهره برداری از این پروژه‌ها در این ایام، میزان جمعیت روستایی برخوردار استان از راه مناسب و آسفالته به ۹۵ درصد رسیده كه در مقایسه با میانگین كشور كه ۹۰ درصد است، رتبه مناسبی است.

به گفته مبارك قدم، در بخش ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی نیز، بهره برداری از پروژه ساختمان منابع طبیعی بندرگز و در بخش شهرسازی و معماری، بهره برداری از دو طرح توسعه و عمران شهری كردكوی و نوده خاندوز از دیگر اقداماتی بوده كه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده كه در دست ابلاغ برای اجرا از سوی مقام عالی استان است.

وی، شهرگرگان را جزو ۱۵ شهر كشور جهت پایلوت بازآفرینی دانست و گفت: برای اجرای این هدف، چهار محله گرگان انتخاب شده كه بهره برداری از كار مرمت و بهسازی چهار مركز محله و یك خانه تاریخی در محله سرچشمه گرگان متناسب با نیازهای فرهنگی این نوع بافت‌ها در هفته دولت آغاز می‌شود.

نظر شما