شناسهٔ خبر: 26962 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تحویل ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان/ ابلاغ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان به وزارت نیرو جهت تکمیل سایت مسکن مهر

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل و تحویل متقاضیان در سراسر کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته ۷۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و امسال نیز در هفته دولت حدود ۸۰ هزار واحد افتتاح می شود.

به گفته وی، ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر در کشور احداث شده که عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۱۵ هزار واحد آن نیز تاکنون به اتمام رسیده است.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به وزارت نیرو برای تامین آب، برق و فاضلاب مسکن مهر در کشور ابلاغ شده است که یکهزار میلیارد ریال آن از منابع داخلی وزارتخانه و مابقی از منابع دولتی تامین می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: هفت میلیارد ریال اعتبار از محل تامین فروش اراضی دولتی برای معابر و آسفالت شهرک های مسکن مهر و ۲ هزار میلیارد ریال یارانه به طرح های مسکن مهر نیز به این وزارتخانه ابلاغ شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۵ هزار واحد مسکن مهر احداث شده است که ۲۲ هزار واحد از این تعداد تکمیل و پرونده مسکن مهر نیز تا پایان امسال در این استان بسته می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: مشکلات مدیریتی برخی تعاونی ها، کمبود و نبود اعضا در برخی تعاونی ها، گران تر بودن برخی سایت های مسکن مهر و مشکلات زیرساختی از مشکلات مسکن مهر این استان است.

به گفته وی، همه دستگاه ها برای ساخت، تکمیل و تحویل مسکن مهر و رفع مشکلات مردم در چهارمحال و بختیاری تلاش کرده ولی بدهی های ایجاد شده نیازمند اعتبار است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر همزمان با پنجمین روز از هفته دولت برای افتتاح طرح های مسکن مهر چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است./

نظر شما