شناسهٔ خبر: 26972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهادری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تشریح عملکرد سه ساله توسعه راه‌های استان کرمانشاه/ افزایش بزرگراهی استان از ۲۸۲ به ۳۹۳ کیلومتر/ بهسازی ۶۸ درصد از راه‌های روستایی استان

عبداله بهادری مدیرکل راه شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها ۶۹۱ کیلومتر را به بهره‌برداری رسانده است و تلاش دارد این مقدار را تا پایان کار دولت به هزار و ۴۸۵ کیلومتر برساند.

عبدالله بهادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اشاره به توسعه ساخت راه‌ها در استان کرد و گفت: احداث ۱۶ کیلومتر بزرگراه و ارتقای ۹۵ کیلومتر راه اصلی به بزرگراه، توانسته طول بزرگراهی استان را از ۲۸۲ کیلومتر در پایان سال ۹۱ به ۳۴۷ کیلومتر در پایان سال ۹۴ برساند که البته در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان، میزان راه‌های بزرگراهی موجود با افتتاح بزرگراه‌های آماده توسط ایشان به ۳۹۳ کیلومتر رسید و البته پیش‌بینی می‌شود تا پایان کار دولت یازدهم طول بزرگراه های استان به ۵۳۳ کیلومتر برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یادآورشد: از پایان سال ۹۲ تا انتهای سال ۹۴، ۵۰ کیلومتر راه اصلی احداث شده که البته در سفر اخیر دکتر روحانی به استان با احتساب پروژه های افتتاحی در این بخش، طول راههای اصلی ۶۱ کیلومتر شده، و برنامه تا پایان عملکرد این دولت رساندن این رقم به ۱۴۴ کیلومتر است.

وی افزود: عملیات‌ها در حوزه راه‌های اصلی شامل؛ ۶ کیلومتر احداث، ۳۶ کیلومتر ارتقای راه فرعی به اصلی، احداث ۱۲ کیلومتر تقاطع همسطح و ۵ دستگاه تقاطع غیر همسطح بوده است.

بهادری اشاره به راه‌های روستایی استان کرد و گفت: از آغاز کار دولت تدبیر و امید، با حرکتی صعودی بویژه در سال ۹۴ در حوزه راه‌های روستایی، شاخص آسفالت راه‌های مذکور در کرمانشاه بالاتر از کل کشور قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ادامه داد: از سال ۹۳ تا کنون ۵۲۱ کیلومتر راه روستایی با هزینه ای معادل ۱میلیارد ۶۸۶ میلیون ریال، احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده و همین امر شاخص خدمات در این حوزه را از ۵۳ درصد به ۶۸ درصد رسانده، یعنی بالاتر از شاخص ۵۰ درصدی  کشور.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار این روند صعودی ادامه داشته و ان شاء الله می‌توان در پایان کار دولت شاهد باشیم، طول راه‌های روستایی آسفالت شده استان به هزار و ۳۰۲ کیلومتر برسد، که در این صورت در ایستگاه ۷۳ شاخص کشوری خواهیم ایستاد.

بهادری اشاره به ۱۹۷ پروژه راه روستایی کرد و گفت: از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم انقلاب اسلامی در استان فعال شده که از این تعداد ۱۴۰ پروژه تکمیل و باقیمانده پروژه ها هم با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۶ درصد رو به اتمام است.

نظر شما