شناسهٔ خبر: 26975 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در هشت فرودگاه کشور انجام می‌شود؛

افتتاح ۱۰ طرح فرودگاهی با اعتبار ۴۱۶ میلیاردریالی در هفته دولت

سر در ساختمان شرکت فرودگاه‌های کشور شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح ۱۰ طرح عمرانی و فرودگاهی با هزینه ۴۱۶ میلیارد ریال در هشت فرودگاه کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي قرار است در هفته دولت در فرودگاه بین المللی بندرعباس اپرون به وسعت ۴۵ هزار مترمربع برای پارک هواپیمای مسافری افتتاح شود که بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

همچنين دو پروژه ساختمانی در فرودگاه ایلام با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید. در فرودگاه ارومیه نیز ساختمان ایمنی پرواز این فرودگاه با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح در هفته دولت آماده شده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و نابری هوایی ایران، همزمان با هفته دولت ساختمان یگان حفاظت فرودگاه بیرجند و سیستم های ناوبری هوایی این فرودگاه با هزینه ای معادل ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنين در این هفته سیستم های روشنایی سطوح پروازی سه فرودگاه همدان، بجنورد و رشت به بهره برداری رسید که به ترتیب برای آمده شدن این سیستم ها ۳۸، ۴۰ و ۳۲ میلیارد ریال از طرف شرکت فرودگاه های کشور هزینه شده است.

در این هفته سه پروژه عمرانی در فرودگاه بین المللی تبریز نيز به بهره برداری رسید که بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال برای آماده سازی آنها هزینه شده بود. پارکینگ طبقاتی فرودگاه تبریز نيز با ۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در هفته دولت آماده افتتاح است.

شرکت فرودگاه های کشور برای بهسازی سقف ترمینال ۴ فرودگاه تبریز ۱۱ میلیارد ریال و برای راه اندازی سیستم ژنراتور برق این فرودگاه نیز ۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

نظر شما