شناسهٔ خبر: 26977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت؛

هفت پروژه ریلی در جنوبشرق كشور افتتاح شد

ساختمان راه آهن سرپرست راه آهن جنوبشرق (زاهدان) از افتتاح ۷ پروژه، تكمیل فاز دوم ایستگاه شركت نفت، احداث گارد بالاست، راه اندازی جك های بالابر لكوموتیو (۳۰ تنی)، خرید و نصب توزین، بهینه سیستم برق و خرید، نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی با اشاره به پروژه احداث دیوارهای حفاظتی (گارد بالاست) گفت: وجود این دیوارها در مجاورت رودخانه باعث جلوگیری از آسیب های ناشی از سیلاب های فصلی به زیرسازی خط، آب بردگی خط و فرار بالاست شده است.

سرپرست راه آهن جنوبشرق همچنین از بهره برداری اولین سیستم توزین دو منظوره ریلی كشور در ایستگاه راه آهن زاهدان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت پروژه های این اداره كل با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید كه راه اندازی سیستم توزین از مهم ترین این پروژه ها بوده است.

ارجونی ادامه داد: با ایجاد این سیستم، وزن بار تمامی واگن های باری ورودی و خروجی در ایستگاه راه آهن زاهدان سنجیده می شود كه قبل از این برای وزن بار محموله های وارداتی و صادراتی باید به گمرك منتقل می شد و این امر هزینه بسیار سنگینی را بر راه آهن تحمیل می كرد.

وی بیان داشت: ویژگی منحصر به فرد این سیستم، دومنظوره بودن آن است چرا كه هم قطارهای پاكستانی با عرض بیشتر و هم قطارهای ایرانی با عرض استاندارد می توانند بر روی ریل این سیستم قرار بگیرند .

وی افزود: خرید تجهیزات این پروژه و عملیات نصب آن از ۲ ماه گذشته تاكنون با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط شركت توزین الكتریك انجام شده است و همچنین عملیات راه اندازی این سیستم ۶ ماه پس از نصب و افتتاح آن انجام می شود.

دوربین های مدار بسته راه آهن جنوبشرق افتتاح و به بهره برداری رسید

مجید ارجونی اظهار داشت : فاز یك و دو پروژه خرید، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته ایستگاه های مسافری زاهدان، باری و جیگولی از پروژه های دیگری است كه در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه با اعتبار ۲۸۷ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی طی ۴ ماه گذشته توسط شركت صبا سیستم خاور با نصب ۳۶ دستگاه انجام شده است.

سرپرست راه اهن جنوبشرق (زاهدان) خاطر نشان كرد: فاز سوم این پروژه نیز در ایستگاه های كنجانك تا رودشور با حجم عملیات ۵۲ دستگاه در حال اجراست.

گفتنی است؛ در مراسم بهره برداری از پروژه ها، مدیركل ارتباطات و علایم الكتریكی و مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن حضور داشتند.

نظر شما