شناسهٔ خبر: 27037 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان در مراسم افتتاح مسکن مهر پردیس اعلام کرد:

واحدهای مهمترین شهر جدید کشور را تحويل می‌دهيم/ افتتاح شهری با ۲۵ هزار نفر در دل شهری بزرگتر/ اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی تحقق حقوق شهروندی است

افتتاح معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح یکهزار و ۱۳۴ واحد مسکن مهر فاز سوم شهر جدید پردیس با اشاره به این که شاید زمان افتتاح این پروژه‌ها به تعویق بیافتد ولی بدون شک تمامی واحدها به صاحبانشان واگذار خواهد شد، تاکید کرد که عزم خود را جزم کرده‌اند تا سایت مسکن مهر پردیس به عنوان مهمترین شهر جدید کشور به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان امروز هفتم شهریورماه در مراسم افتتاح یکهزار و ۱۳۴ واحد مسکن مهر فاز سوم شهر جدید پردیس بیان کرد: حقیقتا در شهر جدید پردیس کار دشواری داشتیم و در برخی مواقع به دلیل سختی کارها ناامید می‌شدیم؛ اما خوشبختانه امروز با فضل الهی، کمک‌های مقام عالی وزارت، صبر و شکیبایی مردم عزیز و همچنین سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید شاهد شکسته شدن این تابو و برگزاری افتتاح‌های مکرر در سایت‌های مسکن مهر این شهر هستیم.

وی در ادامه افزود: پس از اولین افتتاح متوجه شدیم که شاید زمان افتتاح این پروژه‌ها به تعویق بیافتد ولی بدون شک لغو نشده و تمامی واحدها به صاحبانشان واگذار خواهد شد. ما عزم خود را در این بخش به جدیت جزم کرده و قصد داریم تا سایت مسکن مهر پردیس به عنوان مهمترین شهر جدید کشور را تکمیل کرده و به پایان برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: ما دیگر از مسکن مهر تنها با نام مسکن مهر یاد نمی‌کنیم، براساس سیاست های فعلی دولت، به ویژه وزارت راه و شهرسازی فضاهای جنبی سایت‌های مسکن مهر را نیز درنظر گرفته و اجرای آنها را یک ضرورت می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این مطلب که اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی نوعی تحقق حقوق شهروندی به شمار می‌رود گفت: وجود امنیت، کلانتری و پایگاه بسیج در یک منطقه حرف اول را می‌زند، درحقیقت اگر در یک مکان با تمامی امکانات، امنیتی وجود نداشته باشد اقبالی هم از سوی مردم برای سکونت در آن مکان وجود نخواهد داشت.

نریمان درخصوص افتتاح یکهزار و ۱۳۴ واحد مسکن مهر فاز سوم شهر جدید پردیس نیز بیان کرد: براساس آمارهای ارائه شده امروز شاهد ایجاد شهری بالای ۲۵ هزار نفر تنها در فاز سوم پردیس هستیم. این درحالی است که درحال حاضر اغلب شهرهای کشور با جمعیتی ۱۰ الی ۱۵ هزار نفری شکل گرفته‌اند ولی ما امروز در این مکان شاهد ایجاد شهری در دل شهر بزرگتر هستیم که خود ادامه روند را دشوارتر می‌کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی ضمن اشاره به این نکته که تکمیل سایت مسکن مهر پردیس جمعیتی ۴۰۰ هزار نفری را به جمعیت شهر اضافه خواهد کرد گفت: این به معنای واقعی نشان می‌دهد که با عملیات اجرایی یک پروژه شهرسازی را پیش رو داریم.

وی در ادامه ضمن تأکید براین که تا کنون در طول تاریخ ایران و حتی جهان شهری با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در مدت زمان۳ الی ۴ سال ساخته نشده است گفت: ما تنها برای تأمین آب این شهر باید دل کوه را شکافته و با عملیاتی بسیار دشوار و پرهزینه کارها را پیش ببریم. درحقیقت اگر همین سایت‌ها و خانه ها را در بافت فرسوده تهران بنا می‌کردیم پول کمتری هزینه می‌شد.

این مقام مسئول در ادامه از امضای قراردادی جدید با بانک مسکن برای پیشبرد هرچه سریعتر خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: شاید امروز مردم به سختی و در شرایطی دشوار در این شهر جدید اسکان پیدا کنند ولی این نوید را به همه ساکنین این منطقه می‌‌دهیم که به کمک برنامه هایی که برای پردیس در نظر گرفته این شهر را به زودی به منطقه ای برای مراجعه شهروندان از کلانشهر تهران تبدیل خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص خاطرنشان کرد: سایت های مسکن مهر باید با تمامی فضاهای مورد نیاز زندگی افتتاح شوند و دیگر شاهد تحویل چند بلوک و ساختمان نباشیم.

وی باتأکید براینکه متولی مسکن مهر دولت است نه وزارت راه و شهرسازی گفت: درحقیقت متولی مسکن مهر دولت و تمامی وزارتخانه های مربوط به آن هستند، درحالی که مردم تنها متولی و متعهدبه تکمیل آن را وزارت راه و شهرسازی می‌دانند . درحال حاضر ما به کمک سایر دستگاه های مربوط که همکاری خوبی نیز در این بخش داریم به دنبال پایان هرچه سریعتر پروژه ها هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه اظهار کرد: با وجود آمار بالای افتتاح‌های مسکن مهر خصوصا در شهرهای جدید کشور نسبت به دولت گذشته شنیدن این سخن که دولت یازدهم به طرح مسکن مهر بی مهری می کند نوعی بی انصافی‌ست چراکه با درنظر گرفتن آمار علی رغم تمامی مشکلات ما شاهد خروجی بسيار مناسبی بوده‌ایم.

نریمان در پایان تأکید کرد: من به همه متقاضیان محترم مسکن مهر قول می دهم که این پروژه با تمام تلاش به سرانجام خیر خواهد رسید چراکه دیدگاه ما تحویل ساختمان نبوده و مبتنی بر رویکردی محله محوری است./

نظر شما