شناسهٔ خبر: 27040 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

امروز در کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت؛

ساماندهی ۴۰۰هزار مهندس با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی/ تغییر اساسی در کیفیت ساخت و ساز

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، از بررسی کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار مهندس در اصلاح قانون مذکور ساماندهی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیمحمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت: در جلسه امروز این کمیسیون اصلاح قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان در دستور کار قرار داشت.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان در مجلس نهم نیز مورد بررسی واقع شد، افزود: این قانون در مجلس قبل مورد موافقت نمایندگان واقع نشد از این رو امروز دوباره کمیسیون عمران مجلس دهم بررسی آن را در دستور خود داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در این جلسه کلیات قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان مصوب شد.

وی افزود: در اصلاح قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان رویکرد کمیسیون عمران مجلس این است که دوره نظام مهندسی را از سه سال به چهار سال ارتقا داده و نظام کاردان در آن تعریف شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه با اصلاح قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان وجود نظام مهندسی در شهرستان‌ها را نیز شاهد خواهیم بود، گفت: ۴۰۰ هزار مهندس در اصلاح قانون مذکور ساماندهی خواهند شد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان در کیفیت ساخت ساختمان ها تغییر اساسی صورت خواهد گرفت.

رضایی کوچی به خانه ملت گفت: دولت موظف است هر چه سریع تر لایحه قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان را به مجلس ارایه کند تا کمیسیون عمران مجلس با تلفیق این لایحه با طرح موجود قانونی جامع مصوب کند.

وی با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات شرکت های حمل بار در شهرها دیگر دستور کار این کمیسیون بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شرکت‌های بابری در شهرها که حمل بار به خارج از شهرها دارند در صورت بروز مشکل مرجع رسیدگی به آن شهرداری ها و سازمان راهداری بود که اگر فردی به رای سازمان شهرداری ها و سازمان راهداری اعتراض داشت تاکنون به قاضی ویژه مراجعه می کرد اما اکنون برای کاهش پروسه مستقیما اعتراض به دیوان عدالت اداری می رسد. /

نظر شما