شناسهٔ خبر: 27041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح كرد:

بودجه صدهزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی بايد به سمت بافت فرسوده می‌آمد/ راه نوسازی بافت‌های فرسوده بازگشایی معابر و ایجاد امکانات است

محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: راه نوسازی بافت‌های فرسوده این نیست که بخشی از املاک تملک و تخریب شوند و قسمت عمده‌ای باقی بمانند، بلکه بازگشایی معابر و ایجاد امکانات است که رغبت مردم به نوسازی بافت‌ها را فراهم می‌سازد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محسن سرخو با اشاره به بازدید خود از بافت فرسوده منطقه ۱۵، گفت: با توجه به خطر زلزله باید هر چه سریعتر نسبت به استحکام بخشی سازه های این بافت‌ها اقدام کرد چرا که بافت های فرسوده، نفوذ ناپذیر و ریز دانه امداد رسانی را مختل می‌کند.

رییس کمیته حمل و نقل شوراي شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر صد هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که بدون متقاضی است حال اگر این بودجه به سمت بافت فرسوده می‌آمد این معضل حل می شد. مشکلاتی که ما امروز مشاهده کردیم سراسر تلخی بود.

سرخو در ادامه گفت: نوسازی این بافت ها با تملک و تخریب چند واحد حل نمی شود چرا که آسیبهای اجتماعی مضاعفی به بار می آورد و باعث تشکیل بافت های نامتجانس می شود که نه از نظر بهداشت و نه از نظر تامین امنیت در وضع مناسبی به سر نمی برند. در حالی که شهرداری می تواند با بازگشایی معابر و ایجاد امکانات و نیز با احداث اماکن عمومی و امدادی نظیر بوستان ها و ساختمانهای آتش نشانی رغبت مردم برای نوسازی بافت ها را فراهم آورد.

سرخو در ادامه با اشاره به ایجاد مراکز تجاری در این منطقه، خاطر نشان ساخت: مراکز تجاری باید پیوست ترافیکی داشته باشند و با معابر همجوار خود همگون باشند.

نظر شما