شناسهٔ خبر: 27062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین روز از هفته دولت صورت گرفت:

افتتاح پروژه روشنایی ورودی شهر قاین در خراسان جنوبی/ افتتاح پروژه روکش آسفالت محور قاین- زیرکوه- سه راهی خواف

روشنایی در ششمین روز از هفته دولت، در خراسان جنوبی پروژه روشنایی ورودی قاین بطول ۴ کیلومتر و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و پروژه اتمام روکش آسفالت قاین – زیرکوه سه راهی خواف بطول ۱۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در مراسم افتتاح روشنایی ورودی محور قاین - بیرجند گفت: ۱۰ کیلومتر از جاده قاین بیرجند طی دو سال اخیر جداسازی و ۱۱ میلیارد تومان در ورودی قاین هزینه شده و دو پل جدید در این محور کار شده است.

وی افزود: روشنایی این محور به طول ۱۰ کیلومتر درحال اجراست که ۴ کیلومتر قبلا انجام شده است و ۴ کیلومتر هم امروز به بهره برداری رسید و ۲ کیلومتر دیگر به همراه نصب ترانس و تقویت برق به زودی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان با بیان اینکه این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است گفت: هنوز هیچ مبلغی به پیمانکار این پروژه‌ها پرداخت نشده است.

جعفری در مراسم بهره برداری از پروژه روکش آسفالت محور قاین- زیرکوه –سه راهی خواف گفت: در هفته دولت در سطح استان ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است که ۴۰ کیلومتر آن متعلق به شهرستان قاینات بوده است که امروز هم شاهد بهره برداری از ۱۶ کیلومتر روکش آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این شهرستان هستیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان قاین ۱۲۳روستای بالای ۲۰خانوار داریم که فقط ۹ روستاه آن بدون آسفالت هستند و بالای ۹۵درصد جمعیت روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند.

وی افزود:به طور متوسط از ابتدای امسال هر ۶ روز یک پروژه راه روستایی درسطح استان باتمام رسیده که تاکنون ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی در غالب ۲۵ پروژه آماده بهره برداری شده است.

جعفری گفت: متوسط برخورداری راه‌های روستایی در سطح استان بالای ۹۰ درصد است و پایین‌ترین برخورداری در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است که امسال اعتبارات بیشتری به این دو شهرستان در این زمینه اختصاص یافته است.

نظر شما