شناسهٔ خبر: 27112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با گرامیداشت هفته دولت،

افتتاح روشنایی گردنه کوهین در آزاد راه قزوین – رشت

افتتاح همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین گردنه حساس و مه گیر کوهین واقع در آزاد راه قزوین – رشت با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی در آیین افتتاح این پروژه ضمن ارایه گزارشی از مشخصات پروژه گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت بیش از ۱۲ کیلومتر روشنایی گردنه کوهین در آزاد راه قزوین _ رشت، با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: این پروژه با ۲۸۲ عدد پایه چراغ یک طرفه درکنار آزادراه و ۸۵ عدد پایه چراغ دو طرفه در وسط آزاد راه در مدت زمان ۱۵ ماه از آغاز پروژه به اتمام رسید و مورد استفاده قرار گرفت.

حق لطفی با بیان این مطلب که یکی از اهداف سازمان راهداری کشور ارتقای ایمنی محورها است بیان داشت: طبق آمار سازمان هوا شناسی استان گردنه کوهین در آزاد راه قزوین – رشت ۱۰۰ روز از سال را داری مه بوده که اهمیت وجود روشنایی در این محور را نشان می‌دهد.

حق لطفی گفت: تردد روزانه بیش از ۳۰ هزار خودرو در این محور و ۱۱ میلیون در سال اهمیت بالای این محور را نشان می‌دهد.

حق لطفی افزود: با روشن شدن گردنه مه گیر و برف گیر کوهین در آزادراه قزوین _ رشت  که از محور های پرتردد و مهم استان است کمک بسیار زیادی به ایمنی و تردد هموطنان عزیز جهت سفر مطمئن مخصوصا در فصول سرد و زمستان خواهد کرد.

استان قزوین با وجود اینکه از استان‌های پهناور کشور نیست ولی از لحاظ دارا بودن طول راه‌های مجهز به سیستم روشنایی دارای رتبه سوم کشور است.

پروژه روشنایی گردنه کوهین در آزاد راه قزوین – رشت با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، سید علی موسوی موینی و فرماندار شهرستان قزوین، جواد حق لطفی مدیر راهداری این اداره کل و جمعی از مدیران و مسئولین محلی و استانی به بهره برداری رسید.

نظر شما