شناسهٔ خبر: 27127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انتصاب اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسكن در كردستان

معارفه طی مراسمی با حضور فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسكن، دادستان عمومی و انقلاب سنندج، مدیركل راه و شهرسازی كردستان وتنی چند از مدیران استان سرهنگ برزو شیروانی به عنوان اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی در كردستان منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كردستان، در جریان این مراسم كه ظهر دوشنبه در محل سالن جلسات اداره كل راه و شهرسازی برگزار شد، مدیركل راه و شهرسازی كردستان گفت: ادارات كل راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت متولی حفاظت ونگهداری املاك دولتی در داخل محدوده شهرها و در حریم شهرها هستند و در راستای حراست از این اراضی باید از تصرفات و استفاده غیرقانونی جلوگیری نمائیم.

شهرام ملكی ادامه داد: باتوجه به وسعت اراضی در سطح كشور و بعضاً تصرفات غیرقانونی، ضمن هماهنگی با فرماندهی نیروی انتظامی از سال گذشته مقرر شد كه یگان حفاظت از اراضی راه اندازی شود.

ملكی افزود: یكی از مطالبات ما شروع بكار این یگان در استان بود كه امروز شاهد راه اندازی آن و معرفی فرمانده این یگان هستیم كه امیدواریم در بحث پیشگیری و رفع تصرف و حراست از اراضی دولتی موفق باشند.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان عنوان كرد: در چند سال اخیر در كردستان اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات پیشگیرانه خروجی‌های مثبتی همچون تثبیت مالكیت دولت، گرفتن سند تك‌برگ، حفظ و حراست از عرصه‌های دولت، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و آگاهی بخش به مردم داشته است.

در ادامه مراسم دادستان سنندج نیز به اشاره به اینكه عمده مباحث و چالش بزرگ پیش رو در بحث زمین‌خواری همان تثبیت مالكیت است گفت: ایجاد یگان ویژه را به فال نیك می‌گیریم.

جوهری افزود: درخصوص حراست از اراضی دولتی و رفع تصرفات و تثبیت مالكیت دولت كارهای خوبی انجام شده ولی هنوز جای خیلی كار دارد.

در ادامه سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن عنوان كرد: یگان حفاظت كار حفاظت از املاك و اراضی برقراری نظم و امنیت در ساختمان‌ها و تأسیسات در تملك سازمان ملی و زمین را بعهده دارد.

عباس‌نژاد ادامه داد: به استناد قانون برنامه توسعه اقتصادی و دستورالعمل تشكیل یگان مصوب مقام معظم رهبری و پیگیری‌های شخصی وزیر راه و شهرسازی یگان حفاظت از اراضی در شهریور ماه سال گذشته تشكیل گردیده و استان كردستان بیست و پنجمین استانی است كه امروز با معرفی فرمانده آن رسماً آغاز به كار می‌كند.

وی با اشاره به اینكه اولویت ما پیشگیری است اعلام كرد: از همه امكانات استفاده خواهیم كرد تا مقتدرانه از اراضی ملی حفاظت بكنیم.

عباس‌نژاد گفت: در بحث چگونگی حفاظت از اراضی طرح جامع حفاظت در دست تهیه است كه با تهیه آن سیستم جامع هوشمند آماده خواهد شد و با این سیستم می‌توانیم چگونگی حفاظت از اراضی را در سطح كشور رصد كنیم.

در پایان مراسم طی حكمی سرهنگ برزو شیروانی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان كردستان معرفی و حكم خود را دریافت كرد.

نظر شما