شناسهٔ خبر: 27128 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل‌ جاده‌ای خبر داد:

رفع مشکلات برق رسانی به ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف/ بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال در ۲۳ پایانه کشور سرمایه گذاری شد/ لزوم تحول ساختار حوزه فنی

شهرام آدم نژاد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل‌ جاده‌ای با بیان اینکه «در ۲۳ پایانه مرزی کشور بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است»گفت:  سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام داده، ولی دربخش مدیریت واحد پایانه‌های مرزی هنوز جای كار بسیار وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌ شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان در این سفر و در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت برنامه ریزی سازمان كه در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان رضوی برگزار شد با اعلام این كه به زودی ۲۰۰۰ دوربین و سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در شبكه راههای شریانی كشور نصب می‌شود اظهار داشت: مشكلات تامین برق برخی از این دوربین‌ها پیگیری شده و امیدواریم مشکلی از جهت مخابرات نیز نداشته باشیم.

وی افزود: باید برای رعایت فاصله ایمن و مجاز در بین خطوط از سوی رانندگان تلاش كرد و در این راستا در سال ۹۴ برای اولین بار کاهش سرعت  غیرمجاز در شبكه های شریانی در كشور تجربه شد.

آدم‌نژاد با اشاره به تلاش‌های فراوانی كه برای اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به خودروهای سنگین انجام شده از كاش مصرف روزانه هشت میلیون لیتر گازوئیل در پی اجرای این طرح خبر داد و گفت :برای مدیریت حمل ونقل كشور به نهاد راهبر احتیاج است و اگر بدون برنامه كار انجام شود، خروجی مناسبی در پی نخواهد داشت و صاحب كالا، راننده و شركت ناراضی خواهند بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر مدیریت پایدار حقوق سرمایه گذاران بخش حمل ونقل و نیز ساخت مجتمع خدماتی – رفاهی  افزود: اگر نتوانیم در حوزه برنامه ریزی رفتار رفت و برگشت بین صف و ستاد ایجاد كنیم، مشكل ایجاد می شود.


وی با اشاره به لزوم کنترل سلامت ناوگان، وجود بارنامه برای خودروهای سنگین در جاده‌ها حداقل های سلامت و مهارت توسط رانندگان گفت: در ۲۳ پایانه مرزی کشور بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام داده، ولی دربخش مدیریت واحد پایانه‌های مرزی هنوز جای كار بسیار وجود دارد.

آدم نژاد با بیان اینكه هدف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تنها ساخت بنا نبوده بلكه فرایند ورود و خروج و تعامل با دستگاه های مرتبط معیار اصلی این مهم می‌باشد، افزود: باید تلاش کرد تا ساختار حوزه فنی متحول گردد و امور مربوطه به تضمین و بیمه در حوزه فنی توسعه یابد.

وی با تاكید بر لزوم استفاده از بخش خصوصی و تعاونی در حوزه حمل‌ونقل اظهار داشت: بروكراسی موجود اجازه سرمایه گذاری در بخش حمل‌ونقل را نمی دهد؛ اگر هدف حمایت از سرمایه باشد، می توانیم تغییرات كلان تری را در جذب سرمایه داشته باشیم.

تشكل های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای درتوسعه حمل ونقل كشورسهم بسزایی دارند

تشكل‌های صنفی توانمندی  در بخش حمل ونقل جاده‌ای فعالیت می‌كنند و باید تلاش مضاعفی درپایداری روابط میان تشكل‌ها ودستگاه‌های دولتی انجام شود.

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان اهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشستی با تشکل های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای كه  در استان خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به سهم بسزای تشكل‌های صنفی در توسعه حمل‌ونقل كشور افزود: حضور تشکل‌های صنفی بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای در تدوین آیین نامه‌های مربوطه، نقش موثری در اجرای صحیح آنها خواهد داشت.

وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رفع مشکلات تشکل های صنفی بخش همواره در کنار این تشکل ها قرار دارد.

آدم نژاد ضمن اعلام آمادگی برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی روسای تشکل های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی و بررسی پیشنهادهای ارائه شده، از تلاش و مدیریت صحیح تشکل های صنفی این استان در راستای ارتقای خدمات حمل‌و‌نقل جاده‌ای تقدیر کرد.

نظر شما