شناسهٔ خبر: 27142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آخرین روز از هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از فاز نخست طرح بهسازی آسفالت محور قم - کهک

افتتاح فاز نخست طرح بهسازی روکش آسفالت محور قم - کهک، شامگاه دوشنبه همزمان با آخرین روز از هفته دولت طی آیینی با حضور استاندار قم و مسئولان استانی در بخش کهک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه این آیین با بیان این که این طرح در فاز نخست به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است، گفت: عملیات اجرای این طرح از ابتدای امسال  آغاز شده و تقریبا حدود یک ماه پیش به اتمام رسید. 

حسن صبوری عرض این جاده را ۷.۵ متر عنوان کرد و افزود: این طرح تا حوزه استحفاظی قم در جاده کاشان به طول ۵۵ کیلومتر ادامه دارد و در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال همه روکش آسفالت بخش کهک و جاده کاشان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای این طرح در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی پیش‌بینی شده است، گفت: حدود ۴۵۰ میلیارد ریال آن اختصاص به فاز دوم طرح در حوزه کاشان دارد.
بخش کهک از توابع استان قم در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

شایان ذکر است اجرای زیرسازی و ابنیه فنی محور روستایی جنت آباد به جاده قدیم قم-کاشان، بهسازی و روکش آسفالت محور قم-سلفچگان-راهجرد، بهسازی محور قم-نیزار، اصلاح نقاط پرحادثه در محورهای روستایی، اصلاح رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر همسطح آزادراه امیر کبیر با میدان ۷۲ تن، احداث دیوار حائل راه آهن(قطعه دوم)، احداث تقاطع غیر همسطح پردیسان، ساخت ۱۰۱۸ واحد مسکن مهر در پردیسان قم، عملیات تکمیل زیرسازی و روسازی و احداث جداول میدان شهید آوینی از پروژه‌های قابل بهره برداری در هفته دولت بود.

نظر شما