شناسهٔ خبر: 27172 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کلنگ‌زنی سه پروژه با اعتبار ۳۲۰ ميليارد ریال در راه آهن شرق

کلنگ زنی همزمان با هفته دولت سه پروژه با اعتبار ۳۲۰ ميليارد ریال در راه آهن شرق کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، مدير کل راه آهن شرق در مراسم کلنگ زنی اين پروژه‌ها با تبريک هفته دولت گفت: دشمنان در جهت به افول رساندن انقلاب تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و تصور آنها اين بود که با شهادت رجايی و باهنر چرخ انقلاب از حرکت خواهد ايستاد که ثابت شد اين تفکری باطل است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ايران ابرقدرت سومی با ايدئولوژی اسلامی به وجود آمد.

محمد ابراهيم اقبالی ادامه داد: به پشتوانه نظام، دولت و مسئولان شهرستان در اين هفته چندين پروژه در راه آهن شرق افتتاح يا کلنگ‌زنی می‌شود.

مديرکل راه آهن شرق با بيان اينکه پروژه سازه فضايی ايستگاه راه آهن طبس يکی از پروژه‌هايی است که هفته دولت در اين منطقه کلنگ زنی می‌شود، گفت: اعتبار اين اين سازه ۱۷ ميليارد ريال است که حدود ۵۰۰۰ مترمربع را پوشش خواهد داد و در طراحی آن از معماری سنتی و محلی طبس استفاده شده است.

وی افزود: قطارها معمولا در حال توقف برق ندارند و امروز عمليات اجرايی پروژه خط شارژ برق واگن در ايستگاه طبس با اعتباری حدود سه ميليارد ريال آغاز می‌شود.

اقبالی نصب و راه‌اندازی سامانه حفاظت اتوماتيک قطار (ATC) در ايستگاه‌های اداره کل راه آهن شرق با اعتبار ۳۰۰ ميليارد ريال را يکی ديگر از پروژه‌هايی اعلام کرد که در هفته دولت در طبس کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از اين پروژه که کنترل هوشمند سرعت قطار است مقدمه‌ای برای بالابردن ظرفيت خط و بلاک‌بندی ايستگاه‌ها است.

مديرکل راه آهن شرق افتتاح سکوی ايستگاه‌های بهاباد و بيشه‌در و همچنين افتتاح پروژه خط فرعی بارگيری کنسانتره آهن به طول ۴۰۰ متر در ايستگاه خواف با اعتبار دوميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال را از ديگر پروژه‌های راه آهن شرق در هفته دولت عنوان کرد.

معاون استاندار و فرماندارويژه شهرستان طبس نيز گفت: برخلاف تصور دشمنان با شرايطی که آنان بر ايران وارد کرده اند اکنون اقتدار نظام بيش از پيش است و مردم حمايت همه جانبه‌ای از نظام دارند و دولت هم در فضايي آرام با تکيه بر اميد و نشاط کشور را هدايت می‌کند.

مهدی اخوان صفار گفت: اين امنيت و پيشرفت در کشور بخاطر نظام است و بايد قدردان باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم مهاجريان امام جمعه طبس نيز گفت: خطوط ريلی از جمله مواردی است که در قرآن هم به آن اشاره شده و خدمت در اينجا ويژگی بيشتری دارد و بايد شکرگزار باشيم که در نظام اسلامی مسئوليت داريم و اين خيلی مهم است چراکه خدمت در نظام اسلامی عبادت است.

برچسب‌ها:

نظر شما