شناسهٔ خبر: 2722 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

احمد مجیدی خبر داد:

اعمال طرح پدافند غیرعامل در طرح‌های شهری و روستایی/ تدوین مقررات جدید بهسازی و نوسازی در نقاط مرزی کشور

مجید مجیدی معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از تهیه طرح راهنمای پدافند غیر عامل برای اعمال در طرح‌های شهری و روستایی کشور خبر داد.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ضرورت و اهمیت تهیه یک طرح راهنمای پدافند غیرعامل به عنوان یک معیار، برای لحاظ آن در طرحهای شهری و روستایی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون این راهنما آماده شده اما سازمان پدافند یکسری ایرادهایی از آن گرفته که پس از رفع، به صورت یک کتابچه منتشر می‌شود.

وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری کارفرمای این طرح است و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم به عنوان تهیه کننده طرح انتخاب شده و قرار است که این معیارها مطابق اصول پدافند غیرعامل از سوی مشاوران شهرسازی به هنگام تهیه طرح جامع رعایت شوند.

مجیدی گفت: اکنون نماینده کمیسیون پدافند غیرعامل در جلسات شهرسازی حضور دارد و با توجه به دستورالعمل‌ها، قوانین و آخرین بخشنامه‌هایی که وجود دارد، درباره طرح‌ها اظهار نظر می‌کند. اگر او طرحی را تایید کند، ما نیز آن‌را تایید می‌کنیم.

وی یادآور شد: قبلا برای ساختمان‌ها مبحث 21 (کتاب مقررات ملی ساختمان مبحث 21 پدافند غیر عامل) را تصویب کردیم که این مبحث در ساختمان‌های انفرادی اجرا می‌شوند اما برای شهرها و روستاها، در حال مطالعات جداگانه‌ای هستیم تا مثلا هر کسی که خواست در نقاط مرزی طرح‌های بهسازی و نوسازی  تهیه کند، آن مسایل را رعایت کند.

شایان ذکر است که مجیدی، پیش از این خبر از آموزش هزار مدیر و کارشناس وزارت راه‌وشهرسازی در دوره کوتاه‌مدت و بلند مدت پدافند غیر عامل به منظور ارتقا و ترویج این دانش مهم و حیاتی داده بود./

نظر شما