شناسهٔ خبر: 27233 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اطلاعیه داد؛

هشدار نسبت به بارش باران و وقوع رعد و برق تا روز جمعه/ تاکید بر رعایت توصیه‌های ایمنی

بارش باران سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز پنج شنبه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات و همراهی آن با جریانات ناپایدار تراز میانی جو، در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهدداشت.

در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و تا اواخر وقت روز جمعه در بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز، بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد، در همین مدت در نوار شمالی کشور دمای هوا کاهش نسبی خواهد داشت که افت دما در سواحل دریای خزر حدود ۸تا ۱۰درجه خواهد بود و دریای خزر روز جمعه مواج می‌شود.

براین اساس وضع هوای استان‌های تحت تاثیر این سامانه به ترتیب زیرپیش بینی می‌شود:

پنج شنبه ۹۵/۰۶/۱۱: از بعد از ظهر رگبار باران،گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ،اردبیل، گیلان، مازندران وارتفاعات البرز دراستان های زنجان، قزوین ، البرز وتهران.

جمعه ۹۵/۰۶/۱۲: بارش باران در اردبیل، گیلان، مازندران،گلستان و رگبار باران،گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در نیمه شمالی آذربایجان شرقی ، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز دراستان های قزوین، البرز، تهران و سمنان.

از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی به عمل آید./

نظر شما