شناسهٔ خبر: 27281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشت و لنگرود

علی خاوری آزمون ورود به حرفه مهندسان دراولین روز آزمون با حضوربیش از ۲۹۶۳هزار نفر همزمان با سراسر كشور در رشت ولنگرود در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گيلان، مهندس شعبانپور معاون امور عمرانی استانداری گیلان با حضور در این آزمون با اشاره به اجرای صحیح قانون مهندسی ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجرای صحیح قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود تا افراد با صلاحیت پذیرفته و وارد بازار کارشوند که ورود کارشناسان حرفه‌ای به بازار ساخت وسازها نقش مهمی در کیفیت سازه‌ها وتاثیر آن بر ساختار شهری دارد که در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش نظارتی بسیار مهمی را ایفا می ‌کند.

وی افزود: از مهندسان بخش ساختمان انتظار می‌رود که  پس از پذیرفته شدن در آزمون نسبت به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی پایبند باشند.

مهندس خاوری، مدیر کل راه وشهرسازی گیلان نیز در ادامه گفت: آزمون‌های ورودبه حرفه مهندسان، كاردان‌های فنی ساختمان وتعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در رشته‌های عمران، معماری، تاسیسات برقی ومکانیکی، نقشه‌برداری، شهرسازی‌، ترافیک وتعیین صلاحیت معماران تجربی طی امروز وفردا در رشت ولنگرود برگزار می‌شود.

وی عنوان كرد: در مجموع ۶۳۶۴نفر برای شركت در اين آزمون اعلام آمادگی كردند که نوبت اول این آزمون صبح امروز با شرکت ۲۹۶۳نفردر رشته‌های  عمران‌، معماری (نظارت)، نقشه برداری‌، شهرسازی، ترافیک وکاردان‌ها درحال برگزاری است.

این آزمون عصر امروز در رشته‌های عمران‌، معماری (اجرا ) با شرکت ۱۴۷۶ نفر ادامه می‌یابد وصبح جمعه نیز در رشته‌های عمران (محاسبات)،  تاسیسات برقی ومکانیکی ومعماران تجربی با حضور ۱۵۴۶ نفر ادامه خواهد یافت.

وی افزود: گروه معماری (طراحی ) نیزصبح وعصر جمعه با شرکت ۳۷۳ نفر در محل های آزمون  حضور خواهند یافت.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هرساله برای تعیین سطح مهندسین به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان برگزار می‌شود، افزود: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار می‌شود و در صورت قبولی به داوطلبان مدرک پایه سه  اعطا می‌شود.

وی با اشاره به محل برگزاری آزمون عنوان کرد: کلیه آزمون‌های این دوره در  رشت  درمجتمع آموزشی دانشگاه گیلان واقع در کیلومتر ۶جاده تهران ومجتمع های آموزشی احرار، کادوس، همیاری شهرداری‌ها ودر لنگرود در دانشگاه آزاد وقدیر لنگرود برگزار می‌شود که برای پذیرفته شدگان در این آزمون پس از تكميل مدارك مورد نياز، پروانه اشتغال به كار صادر می‌شود.

ضمنا نتایج این آزمون از طریق وب‌سایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانیwww.inbr.ir  به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

 

نظر شما