شناسهٔ خبر: 27282 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

جزئیات گسترده‌ترین آزمون تخصصی کشور با ۱۴۱هزار شرکت‌کننده/ آزمون حرفه مهندسان، تعیین‌کننده صلاحیت مهندسان است/ اعلام زمان نتایج بلافاصله پس از اتمام آزمون

مظاهریان‌ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه آزمون حرفه مهندسان، تعیین‌کننده صلاحیت مهندسین فارغ‌التحصیل دانشگاه در کشور است گفت: از آنجا که بخش اعظم آزمون به صورت تستی برگزار شده است، زمان اعلام نتایج نیز بلافاصله بعد از آزمون مشخص خواهد شد.

حامد مظاهریان در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص روند برگزاری این آزمون بیان کرد: آزمون نظام مهندسی، آزمونی استاندارد است که ضمن سنجش میزان توانایی‌های حرفه‌ای مهندسان برای کار در بازار، صلاحیت مهندسین فازغ‌التحصیل دانشگاه برای ورود به حرفه طراحی را نیز تعیین می‌کند.

مظاهریان در ادامه با بیان اینکه این آزمون گسترده‌ترین آزمون تخصصی کشور بوده و در سال حدود ۳۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده دارد گفت: آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران سالی دوبار برگزار می‌شود که در سال جاری حدود ۱۴۱ هزار نفر در کشور همزمان در دو روز پنج‌شنبه و جمعه در آزمون شرکت می‌کنند.

وی همچنین از حضور حدود ۶ هزار متقاضی در استان تهران برای شرکت در آزمون خبر داد و گفت: این آزمون، فرآیند پیچیده‌ای است که در ۷ رشته مهندسی ساختمان، ۶ رشته کاردانی و یک رشته معماران تجربی در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: از آنجا که این آزمون در رشته‌های گوناگون نظارت، اجرا و طراحی برگزار می‌شود دارای ۱۸ امتحان و از سطح استاندارد بالای حفاظتی نیز برخوردار است. از این رو تمامی برگه‌های آزمون برای هر فرد اختصاصی‌سازی شده و سعی می‌‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

مظاهریان ضمن بیان این مطلب که انتظار می‌رود افراد با نشان دادن توانایی و صلاحیتشان در این اقدام به سرعت وارد حرفه و بازار شوند گفت: امید داریم با انجام این فرآیند و ورود مهندسان جدید به بازار در آینده شاهد ساختمان‌هایی با کیفیت بالاتر و استانداردهای مناسب‌تر باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فرآیند اعلام نتایج بیان کرد: از آنجا که بخش اعظم آزمون به صورت تستی برگزار شده است، زمان اعلام نتایج نیز بلافاصله بعد از آزمون مشخص خواهد شد.

وی در این‌باره تأکید کرد: نتایج آزمون‌های عملی مانند آزمون طراحی معماری که فردا برگزار می‌شود به دلیل طولانی‌تر بودن زمان برگزاری، در دو مرحله اعلام می‌شود./

نظر شما